اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 13, 2019
14:01 شنبه، 24ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98648

اظهارات رئیس جمهور نیجریه در باره ICT

BBVKsnk.jpg
 
محمدو بوهری رئیس‌جمهور نیجریه دیروز، استفاده از فضای مجازی برای دستکاری در انتخابات، واژگون کردن حقوق دموکراتیک شهروندان و همچنین انتشار خشونت دانست و آن را محکوم کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او همچنین از افزایش مداوم اخبار تقلبی و جرائم اینترنتی شکایت کرد، او تاکید کرد گلایه اصلی اش در خصوص زمانی است که پایگاه‌های اینترنتی توسط مجرمان دزدیده و دستکاری می‌شوند.
 
بوهری او از رهبران جهان خواست تا با پیشنهادهای ایجاد دنیای دیجیتال فراگیر و ایمن برای همه اقدام کنند.
 
مشاور ویژه بوهری در رسانه و تبلیغات، گفت: "بوهری هنگامی که سخنرانی اصلی را در نشست سالانه سرمایه‌گذاری (AIM)در دوبی و با موضوع "بررسی آینده سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی: اقتصاد جهان از طریق جهانی شدن دیجیتال " ایراد کرد تاکید کرد که برای حفظ یکپارچگی اقتصاد دیجیتال، سطح مشخصی از مقررات لازم است.
 
اگرچه او اذعان کرد که جهانی‌سازی دیجیتالی جهان را تقریبا هر روز، با ابداعات و ایده‌های دگرگون شونده، در حال تبدیل شدن به جهان سایبری به عنوان یک تهدید ثابت در صورت عدم وجود مقررات تبدیل خواهد کرد.
 
رئیس‌جمهور نیجریه خواستار تلاش‌های جمعی، به رهبری رهبران بخش دولتی و خصوصی، برای پرداختن به تهدیدهای تازه جهان دیجیتال شد.
 
او گفت: " امروزه، ما یک دنیای سایبری داریم که نامحسوس اما واقعی است. این دنیا بی مرز و قدرتمند است، و زندگی میلیونها نفر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، مهم نیست که موقعیت فیزیکی آن‌ها از هم چقدر دور باشد. این دنیایی است که مردم در آن کار می‌کنند، معاشرت می‌کنند  و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. این کار فرصت‌های بزرگی را نشان می‌دهد. اما این مساله همچنان یک تهدید دائمی است؛ اگر قانونی برایش وجود نداشته باشد.
 
او گفت: " از یک سو، این دنیا، نوع بشر را کارآمد و کارآمدتر کرده‌است. امروزه، ما بانکداری دیجیتال، ارز مجازی و بسیاری از شبکه های اجتماعی داریم که مردم و فرهنگ‌های را به هم مرتبط می‌کنند.
 
از سوی دیگر، ما پلتفرمهایی را دیده ایم که دستکاری شده اند؛ به طوری که افزایش مداوم در اخبار تقلبی و جرایم سایبری مشهود است و به یک تهدید اصلی تبدیل شده است.
 
به گفته بوهری اخیرا، ما شاهد استفاده از فضای مجازی برای دستکاری در انتخابات، واژگون کردن حقوق دموکراتیک شهروندان و انتشار خشونت هستیم.
 
او تاکید کرد چالش رهبران جهان باید تضمین کند که این فضای فراگیر، قابل‌دسترسی و ایمن است.
 
 
رئیس جمهور نیجریه تاکید کرد انقلاب دیجیتال نیجریه، از آمار تاثیرگذاری بر نفوذ تلفن همراه، مراکز فن‌آوری و ظهور کارآفرینان جوان که سرمایه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را به این کشور جذب می‌کنند، به طور مشهودی لمس می شود.
 
او گفت: " در نیجریه نفوذ تلفن همراه ما بیش از ۸۰ درصد است. این به این معنی است که اکثریت ۱۹۰ میلیون شهروند نیجریه به طور کامل به دنیای دیجیتال متصل اند، به خصوص جوانان ما که همواره متصل هستند، شصت و پنج درصد یا ۱۱۷ میلیون نیجریه‌ای زیر ۲۵ سال سن دارند. این ذهن‌های روشن، محرک‌های این بخش دیجیتالی در حال ظهور هستند".
 
به گفته بوهری پیش از این، کارآفرینان جوان نیجریه ای، سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیون دلای ر را جذب کرده‌اند که از خارج از این کشور، از جمله دره سیلیکون جذب نیجریه شده است.
 
او به شرکت کنندگان در نشست سرمایه‌گذاری گفت که به عنوان رهبران بخش دولتی و خصوصی، این مسئولیت آن‌ها است که محیطی فعال برای جوانان ایجاد کنند تا بتوانند شکوفا شوند و به پتانسیل کامل خود برسند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.