تلفن همراه

یک اپراتور نیوزیلندی بخاطر ارائه اطلاعات غلط به مشترکین جریمه شد

اپراتور نیوزیلندی اسپارک رقمی معادل 454 هزار دلار به خاطر ادعاهای غلط و یا گمراه کننده در صورتحساب های مشترکین خود جریمه شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پس از آن که کمیسیون تجاری نیوزلند (NZCC)اقدام قانونی خود را در این خصوص به عمل آورد، اپراتور اسپارک در نوامبر ۲۰۱۸ به گناه خود اعتراف کرده بود.
 
Spark در بیانیه‌ای گفت که مساله صدور صورتحساب مربوط به دوره زمانی ۳۰ روزه برای مشتریان خارج از کشور، و اجرای نادرست اعتبار NZD۱۰۰ برای مشتریان مشخص شده برای خدمات باند وسیع فیبر آن است.
 
این حوادث بین ژوئن ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۱۷ رخ داد.
 
یک قاضی گفت که صدور صورتحساب به مجازات‌های تجاری نیاز دارد، اما رفتار استپارک با اعتبار فیبر به سادگی یک خطای فاحش است.
 
مشکل صدور صورت‌حساب برای حدود ۷۲،۰۰۰ نفر از مشتریان این اپراتور روی داده بود.  آنا راولینگز، گفت که ۶ میلیون نفر از مشترکین موفق به برداشتن گام‌های لازم برای اطمینان از دقیق بودن صورت‌حساب‌های خود نشد. با وجود اینکه تعداد زیادی از افرادی که تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند، بیش از ۷،۰۰۰ مصرف‌کننده هنوز فراتر از هزینه های خود شارژ شده اند."
 
Spark اعلام داشته که این کمیسیون به طور کامل با کمیسیون فوق در مورد این رویداد هم‌کاری کرده‌است که ادعا می‌شود ناشی از اشتباه‌ات بدون قصد مغرضانه بوده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که " صادقانه از مشکل پیش آمده بر روی مشتریان خود پشیمان است و تمام گام‌های عملی را برای بازپرداخت مبالغ اضافی اخد شده از مشتریان را برداشته است."
 
در این گزارش آمده‌است که نتیجه این پرونده بر صورت های مالی سال ۲۰۱۹ این شرکت تاثیر نمی‌گذارد.

​​