5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

April 14, 2019
18:04 یکشنبه، 25ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98738

اولین تماس تصویری روی شبکه 5G در شانگهای چین برقرار شد

ترنجی: اولین تماس تصویری با شبکه 5G در شانگهای چین با موفقیت انجام شد. این تماس تصویری با گوشی هواوی میت ایکس برقرار شده است.
 
آزمایش شبکه 5G به طور رسمی در ناحیه «هنگکو» شانگهای آغاز شد؛ جایی که در سه ماه گذشته ایستگاه‌های پایه یا همان بی‌تی‌اس‌های 5G برای اطمینان از پوشش کامل شبکه به‌کار گرفته شده‌اند.
 
در طول مراسم افتتاحیه، وو چینگ، معاون شهردار شانگهای اولین تماس تصویری شبکه 5G را با گوشی هوشمند هواویMate X برقرار کرد؛ دستگاهی که اولین گوشی 5G تاشو و دارای هوش مصنوعی در جهان است.
 
ژانگ جیانمینگ، معاون کمیته اقتصادی و اطلاع‌رسانی شهرداری شانگهای گفت که این شهر قصد دارد تا اواخر سال جاری، بیش از 10 هزار ایستگاه پایه 5G بسازد و انتظار می‌رود که این رقم در سال 2021 به بیش از 30 هزار ایستگاه برسد.
 
شانگهای مدعی شده که اولین منطقه جهان است که شبکه گیگابیتی پهنای باند و پوشش 5G را توسعه داده است.
 
ژانگ اعلام کرد یک آرایش وسیع از این شبکه که حداقل 10 برابر سریع‌تر از 4G در نرخ‌های بالاست، به تولید دستگاه‌های صنعتی، ماشین‌های متصل به اینترنت، مدیریت شهر هوشمند و مراقبت‌های بهداشتی کمک خواهد کرد. ژانگ همچنین گفت:
 
شانگهای می‌خواهد بیش از 100 شرکت نوآور را که به صورت تخصصی در زمینه سناریوهای کاربردی مربوط به 5G فعالیت می‌کنند، راه‌ بیندازد. انتظار می‌رود تولیدات صنعتی 5G تا سال 2021 به 100 میلیارد یوان (14.9 میلیارد دلار) برسد.
 
جیان چین، معاون چاینا موبایل، گفت:
 
چاینا موبایل در حال حاضر بیشترین سرمایه‌گذاری را در شانگهای برای کمک به گسترش شبکه آزمایشی 5G و برنامه‌های کاربردی مرتبط با آن، انجام داده است؛ این شهر توسعه‌یافته‌ترین شهر چین است که زیرساخت‌های بسیار دقیقی برای بسیاری از موارد دارد.
 
در ماه فوریه، شانگهای اعلام کرد برنامه‌ای برای گسترش 5G در ایستگاه راه‌آهن هونگ‌کیائو دارد؛ جایی که کاربران می‌توانند برنامه‌های سالن شهر را به صورت زنده تماشا کنند و از دسترسی سریع به فیلم‌های با وضوح بالا لذت ببرند. البته از الزامات آن، دستگاه‌هایی مجهز به شبکه 5G مثل گوشی‌ها و تبلت‌ها است.
 
غیر از سرعت، شبکه 5G انتقال داده‌های با کیفیت بالا را هم به صورت همزمان (به معنی تاخیر کم زمانی) امکان‌پذیر و توسعه صنعت اینترنت اشیاء را تقویت می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.