امنیت

فناوری اطلاعات

April 15, 2019
11:53 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98744

اطلاعات هزاران مامور فدرال هک شد

گروهی از هکرها اقدام به سرقت و افشای اطلاعات شخصی هزاران افسر پلیس امریکا و مأموران فدرال کرده‌اند. این اقدام با هک یک سرور و چندین وب سایت وابسته به اف‌ بی‌ آی انجام شده است.
 
این گروه هکری پس از هک اطلاعات از جمله ده‌ها فایل حاوی اطلاعات شخصی هزاران نفر از افسران فدرال و مأموران اجرای قانون اقدام به انتشار این اطلاعات کرده‌اند.
براساس خبرها، هکرها سه سایت مرتبط با انجمن آکادمی ملی اف‌ بی‌ آی را هک کرده‌اند. این سه سایت حاوی اطلاعاتی از سراسر امریکا است و هدف آنها ترویج رهبری فدرال و اجرای قانون و آموزش در آکادمی آموزشی اف‌ بی‌ آی است. به نظر می‌رسد هکرها پس از دانلود داده‌ها، این اطلاعات را برای دانلود در وب سایت خود قرار داده‌اند.
این اطلاعات صفحات گسترده و پرشماری حاوی حدود 4000 کد اطلاعاتی منحصر به فرد را در خود جای داده‌اند. از جمله نام اعضا، ترکیبی از آدرس‌های ایمیل شخصی و دولتی، عنوان‌های شغلی، شماره تلفن و آدرس‌های پستی افراد. وب سایت تک کرانچ موفق شده با یکی از اعضای این تیم هکری صحبت کند و این هکر در بخشی از صحبت‌های خود اشاره کرده که بیش از 1 هزار وب سایت وابسته را نیز برای دسترسی به اطلاعات مذکور هک کرده‌اند.
وی گفت: «اکنون ما تمام داده‌ها را ساختار می‌دهیم و بزودی آنها را خواهیم فروخت. افزون بر اطلاعات افشا شده، بیش از یک میلیون اطلاعات در مورد کارمندان در چندین سازمان فدرال ایالات متحده و سازمان‌های خدمات عمومی وجود دارد.» به‌طور کلی این موضوعی غیرمعمول نیست که داده‌ها به سرقت رفته و فروخته شوند. این اتفاق اغلب در انجمن‌های هکری و بازارهای سیاه وب اتفاق می‌افتد. اما هکرها گفته‌اند که بخش بزرگی از داده‌ها را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند تا نشان دهند کارشان با هدف انجام یک تفریح جالب بوده است.
این حمله هکری نشان می‌دهد بسیاری از وب سایت‌های مهم ایالات متحده به روز نیستند و پلاگین‌های قدیمی دارند. حتی برخی شواهد که از سوی یکی از هکرهای این گروه منتشر شده نشان می‌دهد زیرساخت‌های حمایت شده از سوی فاکسکان نیز امنیت ندارند. هکری که با او مصاحبه شده است، اعلام کرده که هدف نهایی آنها کسب تجربه و ثروت است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.