رسانه‌های اجتماعی

April 15, 2019
13:31 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98777

چند درصد از ایرانیها عشق استوری هستند؟

تلگرام، اینستاگرام و واتس‌آپ سه اپلیکیشنی هستند که بیشترین میزان عضویت را در میان ایرانیان دارند و در مقابل پیام‌رسان سروش کمترین میزان عضویت را در اختیار دارد.
 
بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی گروه افکارسنجی این پژوهشگاه که بهمن ۱۳۹۷ در کل کشور در خصوص عضویت در شبکه‌های اجتماعی و به صورت تلفنی انجام شده، نشان می­‌دهد تلگرام با ۶۰.۳ درصد در صدر، پس از آن اینستاگرام با ۳۹.۳ درصد و واتس‌اپ با ۲۷.۸ درصد بیشترین میزان عضویت در میان پاسخگویان را به خود اختصاص داده‌اند. در بین پیام‌رسان‌های داخلی نیز عضویت در پیام­‌رسان سروش ۷.۷ درصد بوده است.
 
براساس این نظرسنجی بیش از نیمی از پاسخگویان (۵۴.۱ درصد) ارتباط با دوستان و آشنایان را از موارد استفاده از اینستاگرام عنوان کرده‌اند. بعد از آن، تماشای کلیپ‌ها (۴۰.۹ درصد)، پیگیری اخبار ( ۳۱.۲ درصد)، از دیگر موارد استفاده اینستاگرام مطرح شده است.
 
instagram-business-page.jpg
 
همچنین ۴۳.۲ درصد از پاسخگویان گفته‌­اند صفحه هنرمندان (بازیگران و خواننده‌­ها) را در اینستاگرام دنبال می­‌کنند. دنبال کردن صفحه ورزشکاران با حدود ۲۳ درصد، شخصیت‌­های علمی با ۱۱.۳ درصد، در رده­‌های بعدی پیگیری پاسخگویان قرار دارد.
 
در خصوص جذابیت دیگر قابلیت­‌های اینستاگرام؛ استوری گذاشتن با ۳۳.۷ درصد، لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست دیگران (۳۲.۴ درصد) و به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم یا متن (پست گذاشتن) با ۳۰.۸ درصد از جمله سه قابلیت جذاب و پرطرفدار اینستاگرام در بین پاسخگویان است.
 
همچنین اکثریت پاسخگویان (۷۵.۳درصد) گفته‌­اند صفحه شخصی اینستاگرام­‌شان محدودیت دارد. در مقابل ۳۴.۷ درصد صفحه­‌شان در اینستاگرام عمومی است.
 
۶۴.۴ درصد پاسخگویانی نیز که عضو اینستاگرام هستند پست­‌هایی که در صفحه شخصی­ اینستاگرام خود می­‌گذارند با موضوع عکس و رویدادهای شخصی و خانوادگی است.
 
برپایه نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه، شهروندان ایرانی برای پیگیری اخبار (شامل ورزشی، حوادث، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین‌الملل) بیشتر به رادیو و تلویزیون ایران مراجعه می‌کنند، و بعد از آن شبکه‌های اجتماعی به عنوان منبع کسب خبر قرار دارند. اخبار اقتصادی (۴۰.۴درصد) و اخبار سیاسی (۳۹.۴ درصد) نیز مهم‌ترین موضوعات خبری نزد افکار عمومی ایرانیان در شرایط کنونی است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.