اینترنت و شبکه

April 15, 2019
15:04 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98784

افزونه‌هایی که شما را از دست اسپویل کنندگان نجات می‌دهند

 
دیجیاتو: زمستان طولانی بالاخره فرا رسید و پخش فصل آخر سریال گیم آو ترونز از امروز آغاز شد. باز هم مثل همیشه اینترنت از اسپویل‌های داستانی این سریال پر شده و طبیعتا افراد بیماری هم پیدا می‌شوند که بخواهند با فاش کردن اتفاقات مهم و حساس سریال، لذت تماشای آن را به شما زهر کنند.
 
اما خوشبختانه با راهکارهایی ساده می‌توان جلوی این اتفاقات را گرفت. در مورد مرورگرهای موبایل و دسکتاپ، می‌توانید از افزونه‌ها کمک بگیرید که کلیدواژه‌های مرتبط با سریال را برایتان پنهان می‌کنند تا به طور اتفاقی چشم‌تان به پست‌های اسپویل‌کننده سریال نیفتد.
 
در ادامه دو مورد از این افزونه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.
 
Game Of Thrones Spoil Blocker 2019
 
این افزونه گوگل کروم که توسط توسعه‌دهنده افزونه محبوب فونت‌آرا طراحی شده، تمام چیزی است که برای جلوگیری از فاش شدن داستان گیم آو ترونز در مرورگر احتیاج دارید. خوشبختانه مهار اسپویلرها با این مرورگر هم کار بسیار ساده‌ای است.
 
 
پس از نصب، آیکن افزونه که سر یک دایرولف (نشان خانواده استارک) است روی نوار ابزار گوگل کروم می‌نشیند. با کلیک روی این آیکن و فعال کردن گزینه اول می‌توانید کاری کنید که هر کلیدواژه مربوط به سریال از صفحه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی (توییتر، فیسبوک، ردیت، یوتیوب، منابع خبری و …) پنهان شده یا به طور کامل مسدود شوند.
 
خوشبختانه افزونه به طور خودکار محتوای مربوط به سریال را برایتان پنهان می‌کند، اما اگر بخواهید قادر هستید در فیلد Add extra phrases to block کلمات اضافی که به سریال مربوط می‌شوند (مثلا کینگز لندینگ، شمشیر والریایی، آزور آهای و …) را هم وارد کرده و آن‌ها را هم به فهرست کلمات مسدود شده اضافه نمایید؛ خوشبختانه در این حالت هم کلمات فارسی و هم انگلیسی پشتیبانی می‌شوند.
 
Spoiler Protection 2.0
 
افزونه Spoiler Protection از دو جهت بر افزونه بالایی برتری دارد: اول اینکه صرفا برای گیم آو ترونز طراحی نشده و دوم اینکه در مرورگر فایرفاکس (هم روی رایانه و هم اندروید) می‌توان از آن استفاده کرد.
 
 
Spoiler Protection تنظیمات بیشتری هم نسبت به افزونه قبلی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید رنگ بنری که برای پوشاندن کلیدواژه‌های حساس به کار گرفته می‌شود را خودتان تعیین کنید یا برای اسپویلرها «دسته‌بندی» تعیین کنید.
 
بدین صورت که مثلا برای اسپویلر سریال‌های گیم آو ترونز، وست ورلد و واکینگ دد سه دسته‌بندی مجزا در نظر بگیرید و کلیدواژه‌هایی که خواستار پنهان شدن‌شان هستید را برای هر کدام وارد کنید.
 
اگر چه افزونه‌ها می‌توانند تا حد زیادی در جلوگیری از اسپویل شدن داستان موفق باشند، اما اسپویلرها همیشه راهی برای آزار دادن شما پیدا می‌کنند. بنابراین شاید بهترین کار این باشد که هر چه سریع‌تر قسمت‌های جدید را ببینید تا دیگران نتوانند با فاش کردن داستان کام‌تان را تلخ کنند.
 
نکته بعد این که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی ویژگی Mute (بی صدا کردن) محتوا را به شما داده‌اند. مثلا اینستاگرام این ویژگی را برای پنهان کردن استوری‌ها در اختیارتان قرار داده و فیسبوک و توییتر هم امکان میوت کردن کلیدواژه‌ها را به شما می‌دهند. بنابراین بد نیست که از این قابلیت‌ها هم برای در امان ماندن از اسپویلرها کمک بگیرید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.