تلفن همراه

گوشی

April 16, 2019
15:26 سه شنبه، 27ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98820

وان‎پلاس گوشی تاشو نمی‌سازد

در حالی که این روزها تب ساخت گوشی‌های تاشو داغ شده و بسیاری از تولیدکنندگان درصدد تولید این مدل گوشی‌ها برآمده‌اند، مدیرعامل وان پلاس اعلام کرده که این شرکت فعلاً برنامه‎ای برای ساخت گوشی‌های تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر ندارد.
 
سامسونگ و هواوی سردمداران تولید گوشی‎های تاشو در دنیا هستند و نخستین گوشی‎های تاشونده‌شان را به ترتیب با نام‎های گلکسی فولد و میت ایکس معرفی کرده‎اند. بنابراین سایر تولیدکنندگان به تبع این شرکت‎ها اقدام به طراحی و ساخت گوشی‎های مجهز به نمایشگرهای منعطف کرده‎اند.
 
ظاهرا بازار گوشی‎های هوشمند با عرضه محصولاتی با نمایشگر بزرگ، پردازنده‎های قدرتمند و دوربین پیشرفته اشباع شده و حالا تولیدکنندگان به فکر ساخت گوشی‏‌هایی افتاده‎اند تا تحولی در دنیای گوشی‎های هوشمند ایجاد کنند؛ بنابراین ساخت گوشی‎های تاشو با نمایشگرهای انعطاف پذیر طرحی تازه و ایده‎ای نوین است تا بازار را به سوی فناوری‎های تازه بکشاند.
 
اگرچه توجه بسیاری از تولیدکنندگان دنیا به ساخت این دستگاه‎ها جلب شده، اما برخی از کمپانی‎ها از جمله شرکت چینی وان پلاس نیز تولید چنان محصولاتی را فعلا در دستور کار خود قرار نداده و معتقد است تا زمانی که این محصولات امتحان خود را پس ندهند و از جلب رضایت مشتریان اطمینان حاصل نکنند حاضر نیستند چنین ریسکی را بپذیرند.
 
بر این اساس مدیرعامل وان پلاس اعلام کرده که هم اکنون هنوز برای تولید و توسعه گوشی‌های هوشمند تاشو زمان و راه زیادی باقی مانده و این شرکت هنوز تصمیمی در خصوص ورود به این حوزه را نگرفته‌ چراکه بر این باور است برای موفقیت و شکوفایی در این حوزه بسیار زود است.
 
به گفته وی، هم اکنون زمان مناسبی برای عرضه و معرفی گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف پذیر نیست و تمرکز این شرکت چینی در حال حاضر بیشتر روی افزایش میزان فروش و درآمدزایی است.
 
با اینکه این شرکت چینی در سایر عرصه‌ها همچون خودروسازی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و سعی دارد همواره با تمرکز روی فناوری‌های نوین همچون شبکه ۵G و هوش مصنوعی به ارتقای سطح خود در بازارهای جهانی بیاندیشند، اما به نظر می‌رسد هنوز تمایلی به ورود به حوزه تولید گوشی‌های هوشمند تاشو نشان نداده است.
 
چند ماه پیش مدیرعامل شرکت ال‌جی در آستانه رویداد مهم کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۹ بارسلون نیز اعلام کرده بود شرکت ال‌جی برخلاف سایر تولیدکنندگان موبایل، علاقه و عجله‌ای برای معرفی و عرضه گوشی هوشمند تاشو ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.