تلفن همراه

فناوری

گوشی

April 17, 2019
12:14 چهارشنبه، 28ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98834

کوالکام و اپل با یکدیگر آشتی کردند؛ اینتل نابود شد!

 
qualcomm-iphones.jpg
 
در یک حرکت غافلگیر کننده، Qualcomm و اپل اختلافات طولانی‌مدت خود را بر سر مجوز ثبت امتیاز کنار گذاشتند و با یک آتش بس غافل گیر کننده برای صنعت مخابرات، یک قرارداد دستکم شش ساله و موافقت برای پایان دادن به تمام دعوی قانونی بین یکدیگر را اعلام کردند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به عنوان بخشی از این توافق، شرکت اپل یک قرارداد تامین مالی چند ساله با کوالکام امضا کرد و موافقت کرد که یک تزریق مالی برای مبلغ نامعلومی به Qualcomm داشته باشد.
 
توافق‌نامه مجوز ثبت اختراع، که از ۱ آوریل اجرا می‌شود، یک تمدید دو ساله اختیاری را اپل ممکن می سازد.
 
اپل و Qualcomm اعلام کردند که امروز در یک نبرد مرتبط با طرح دعوی ۱ میلیارد دلاری پیشین در دادگاه حاضر شدند. با این حال، آن رقابت  اکنون به پایان رسیده‌است، زیرا قرار است این قرارداد تمام دعاوی حقوقی بین این دو غول فناوری را از جمله در حوزه ادعاهایی در خصوص تولید کنندگان اپل،پایان دهد.
 
Qualcomm در یادداشتی به سهامداران خود اعلام کرده که این حرکت به "افزایش ثبات" برای کسب مجوز خود کمک خواهد کرد.
 
برنده‌ها و بازندگان
جک گلد، رئیس و تحلیلگر ارشد شرکت گلد اسمیت گفت که این اخبار به عنوان شوکی برای بسیاری از بازیگران صنعت فناوری منتشر شد، اما آن را "چیز درست" برای هر دو شرکت خواند.
 
او گفت که این توافق نشان‌دهنده برد روشنی برای Qualcomm است که قرارداد صدور مجوز و پرداخت از اپل را به دست خواهد آورد. اما سازنده iPhone همچنین با به دست آوردن دسترسی به پردازنده 5G سریع‌تر از آن خواهد بود که با رقبای Qualcomm همراه خواهد شد.
 
او گفت: " اکثر سازندگان تلفن امسال گوشی 5G رو کردند ولی اپل در میان آنان نبود. آن‌ها در حفظ سهم بازار دچار مشکل شده‌اند، بنابراین آن‌ها واقعا نیاز به حرکت در این زمینه دارند."
 
گلد اظهار داشت که در این اعلامیه بازنده آشکاری نیز وجود دارد، که در بین آن‌ها اینتل، که قرار بود به تامین‌کننده تراشه 5G اپل تبدیل شود، از صفحه خارج شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل و اینتل رابطه فزاینده‌ای با هم داشته و گفته‌ میشود که " بعید است که اپل به رقیب Qualcomm برای چیپ 5G تبدیل شود.
 
این تحلیلگر افزود که این معامله هم دیگر فروشندگان تلفن را مورد توجه قرار می‌دهد: حالا که اپل به تکنولوژی نسل 5 کوالکام دسترسی دارد، ممکن است زیاد طول نکشد که آیفون های فایوجی جدیدی مثل سامسونگ و Huawei به بازار عرضه کند.
 
از سوی دیگر اینتل رسما اعلام کرد برنامه‌های خود را برای عرضه مودم‌های گوشی 5G به علت مسائل مالی متوقف میکند و به جای آن، تمرکز خود را بر روی طرح های حوزه کامپیوترهای شخصی و اینترنت دو برابر خواهد شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت اعلام کرد که تعهدات فعلی مشتریان را برای مودم 4G موجود خود تامین خواهد کرد، اما "انتظار ندارد که محصولات 5G را در فضای گوشی هوشمند راه‌اندازی کند، از جمله آن‌هایی که در ابتدا برای راه‌اندازی در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده‌بودند."
 
مدیر جدید اینتل، باب سو ان، گفت که برای اینتل واضح است که "راه روشنی برای سودآوری و بازده‌های مثبت" برای کسب‌وکار مودم گوشی های هوشمند وجود ندارد.
 
او گفت: "5G همچنان در سراسر اینتل اولویت استراتژیک دارد، و تیم ما یک پورتفولیوی با ارزش از محصولات بی‌سیم و مالکیت معنوی را توسعه داده و می دهیم. ما در حال ارزیابی گزینه‌های خود برای درک ارزش ایجاد شده، از جمله فرصت‌های موجود در انواع گسترده‌ای از پلت فرم‌های داده محور و وسایل در یک جهان 5G هستیم."
 
اینتل اظهار داشت که اطلاعات بیشتری در مورد این تغییر در حوزه درآمده‌ای آینده خود در ۲۵ آوریل به اشتراک خواهد گذاشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.