لبه تکنولوژی

April 19, 2019
23:53 جمعه، 30ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98865

هوش مصنوعی، نابرابری اجتماعی را مشخص می‌کند!

 
پژوهشگران انگلیسی قصد دارند نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی را با آموزش هوش مصنوعی مشخص کنند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از نیوزفلش، نابرابری در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی همیشه ثابت نیست و تغییر می‌کند اما تشخیص این نابرابری، دشوار است. پژوهشگران "کالج سلطنتی لندن" (Imperial College London) موفق شده‌اند هوش مصنوعی را طوری آموزش دهند که بتواند نشانه‌های این نابرابری را با بررسی تصاویر خیابان‌ها مشخص کند.
 
"اسرا سوئل" (Esra Suel)، سرپرست این پژوهش و همکارانش، با ترکیب آمارهای دولتی و تصاویر عمومی گوگل در سیستم هوش مصنوعی، آن را برای تشخیص نابرابری‌های چهار خیابان در انگلستان به کار گرفتند.
 
آنها هوش مصنوعی را با ۵۲۵۸۶۰ تصویر آموزش دادند و اطلاعاتی در مورد درآمد، سلامت، میزان جرم و جنایت، وضعیت مسکن و شرایط زندگی درباره هر ناحیه به آن ارائه کردند.
 
بیشترین موفقیت هوش مصنوعی، در شناسایی تفاوت‌های میان محیط زندگی و درآمد بود و توانست در یک بررسی آماری، میزان انطباق پیش‌بینی‌هایش را با داده‌های واقعی نشان دهد. کمترین موفقیت سیستم نیز مربوط به پیش‌بینی تفاوت‌های میان میزان جرم و جنایت با گزارش‌های شخصی مربوط به سلامت بود.
 
این گروه پژوهشی برای بررسی‌های آماری در شهرهای بیرمنگام و لندن نیز از هوش مصنوعی استفاده کردند و تصاویر گردآوری شده از این شهرها را به کار بردند.
 
سوئل گفت: برخی از ویژگی‌های یک محیط از جمله آلودگی و نیاز به تعمیرات، مستقیماً با عوامل بصری در ارتباط هستند که الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند آنها را تشخیص دهد اما ویژگی‌های دیگر این گونه نیستند. از آنجا که تصاویر خیابان‌ها، به طور پیوسته به روزرسانی می‌شوند، می‌توانند ابزار سودمندی برای بررسی میزان موفقیت سیاست‌های شهری باشند تا به این شکل، نابرابری‌ها کشف شوند و کاهش یابند.
 
این گروه پژوهشی تصمیم دارد تا الگوریتم هوش مصنوعی خود را برای شناسایی نابرابری در کشورهای در حال توسعه نیز به کار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.