تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 20, 2019
12:25 شنبه، 31ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98878

خبر بد برای ماینرها: افزایش ۷ الی ۲۳ درصدی تعرفه برق از ابتدای خرداد

سخنگوی صنعت برق از افزایش ۷ درصدی تعرفه برق در سال ۹۸ برای تمام مشترکان و همچنین افزایش ۲۳ درصدی این تعرفه برای مشترکان پرمصرف خبر داد.
 
تعرفه برق از ابتدای اردیبهشت برای همه پله‌های مصرفی ۷ درصد افزایش می‌یابد که با مشخص شدن الگوی مصرف برای هر نقطه کشور، کسانی که بیش از الگو مصرف برق داشته و به اصطلاح پرمصرف باشند، از ابتدای خرداد علاوه بر این ۷ درصد، ۱۶ درصد دیگر هم در پله‌های بالای الگوی مصرف شاهد افزایش تعرفه خواهند بود که بدین ترتیب افزایش تعرفه برای پرمصرف‌ها در مجموع به ۲۳ درصد می رسد.
 
محمود رضا حقی فام سخنگوی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) دیروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه از ۲۹ میلیون مشترک برق خانگی، ۳ میلیون مشترک پر مصرف در کشور ­وجود دارد، گفت:
 
از ابتدای اردیبهشت تعرفه برق ۷ درصد افزایش خواهد داشت که برای پرمصرف‌ها ۱۶ درصد خواهد شد، همچنین در ابتدای خرداد تعرفه پر مصرف‌ها ۲۳ درصد افزایش می‌یابد.
 
وی با بیان اینکه از اول اردیبهشت تعرفه‌های جدید اعمال خواهد شد، ­افزود: برای مشترکان پرمصرف هر ماه قبض صادر می‌شود و با توجه به اینکه ­اول اردیبهشت ­کنتور‌های برق قرائت می‌شود، تعرفه درقبوض خرداد و تیر لحاظ می‌شود.
 
حقی فام درباره میزان خسارت وارده به صنعت برق در سیل اخیر گفت: ۶۵۸ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد شده است که به احتمال زیاد بعد از ­فروکش کردن سیل ، خسارت‌ها بیشتر هم می‌شود.
 
وی ادامه داد: مشترکان مناطق سیل زده نگران پرداخت قبض برق خود نباشند تا زمانی که شرایط به حالت عادی برنگشته است، اعمال افزایشی برقبض ­نخواهیم داشت و ­در مورد پرداخت قبض برق سختگیری نخواهیم کرد.
 
نامبرده افزود: تولید کنتور‌های هوشمند هزینه سنگینی دارد، اما در تلاش هستیم تا برای مشترکان خانگی کنتور ارزان و در حد قیمت کنتور‌های دیجیتال تولید کنیم. زمانی که کنتور‌ها هوشمند شود دیگر نیاز به قرائت و حضور ماموران برق نیست و تا ۴ ماه آینده کنتور‌های هوشمند نصب خواهد شد.
 
وی با اظهار اینکه برطبق بودجه امسال تکلیف شده است که برای مشترکان پر مصرف کنتور هوشمند نصب شود، گفت: افزایش تعرفه برق در قبوض خرداد و تیر اعمال می‌شود. البته این افزایش تعرفه‌ها نسبت به تورم کشور بسیار عدد پایین تری است.
 
سخنگوی توانیر با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید برق بدون احتساب هزینه سوخت ۹۶ تومان در هر کیلووات ساعت است که بابت فروش برق به مردم تنها ۶۶ تومان به طور متوسط دریافت می‌شود، ادامه داد:
 
برای همه پله‌های مصرفی ۷ درصد تعرفه برق افزایش می‌یابد که با مشخص شدن الگوی مصرف برای هر نقطه کشور، کسانی که بیش از الگو به مصرف برق بپردازند و به اصطلاح پرمصرف باشند، علاوه بر این ۷ درصد، ۱۶ درصد دیگر هم در پله‌های بالای الگوی مصرف شاهد افزایش تعرفه خواهند بود؛ از این رو افزایش تعرفه برای پرمصرف‌ها در مجموع ۲۳ درصد است.
 
وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم نظام تامین برق را اصلاح کنیم، گفت: به مشترکان خانگی ۳۳ درصد برق تولیدی را می‌دهیم که به هر میزان مشترکان خانگی ما خوش مصرف شوند فضا برای سایر بخش‌ها بیشتر می‌شود و به اقتصاد ملی کمک می‌کند.
 
حقی فام با اشاره به آب گرفتگی مناطق مختلف در خوزستان گفت: بسیاری از پایه‌های فوق توزیع، انتقال و توزیع برق در استان خوزستان در داخل آب هستند، با این وجود با رسیدگی شبانه روزی، در حال حاضر هیچ مشکلی در برق رسانی به نقاط مختلف خوزستان نداریم.
 
وی با اشاره به اینکه امسال می‌توانیم ۹۵۰۰ تا ۱۰ هزار مگاوات برق از نیروگاه‌های برق آبی کشور تولید کنیم، افزود: از نظر تولید، نگرانی برای تأمین برق پیک تابستان امسال نداریم. همچنین ۳۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف از طریق مدیریت مصرف در برنامه قرار دارد و پیش بینی می‌کنیم علاوه بر تأمین نیاز برق مصرفی، ذخیره‌ عملیاتی در روز‌های پیک داشته باشیم، همچنین بتوانیم به تعهدات صادراتی خود هم به طور کامل عمل کنیم.
 
معاون هماهنگی توزیع شرکت مادرتخصصی توانیر از صدور پیش قبض‌هایی برای مشترکان پرمصرف سال ۹۷ خبر داد و گفت: متوسط مصرف مشترکان برق از خرداد تا شهریور ۹۷ متوسط گیری شده و کسانی که پرمصرف هستند، بر اساس میانگین مصرف سال ۹۷ و تعرفه‌های جدید، پیش قبض‌هایی برای آن‌ها صادر می‌شود تا بدانند اگر مثل گذشته پرمصرف باشند، چه ارقامی را باید پرداخت کنند که پیش بینی می‌کنیم این روش در جهت تبدیل پرمصرف‌ها به خوش مصرف‌ها موثر باشد البته علاوه بر خوش مصرف‌ها و پرمصرف ها، یک درصد از مشترکان برق کشور در زمره بسیار پرمصرف قرار می‌گیرند به طوری که بیش از دوبرابر الگوی مصرف، به مصرف برق می‌پردازند که باید برای این دسته، فکری بازدارنده کرد.
 
وی در خصوص تغییر ساعات اداری در ایام گرم سال گفت: امسال هم همچون سال گذشته برنامه‌هایی برای مدیریت مصرف داریم که یکی از آنها تغییر ساعات اداری است که در این زمینه به شرکت‌های توزیع اعلام کرده ایم که مذاکرات لازم را انجام دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.