اپراتورها

تلفن همراه

April 20, 2019
16:55 شنبه، 31ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98916

حمله مسلحانه به مخابرات افغانستان

رسانه های افغانستان امروز شنبه از حمله سه مهاجم مسلح به ساختمان وزارت مخابرات در شهر کابل پایتخت این کشور خبر دادند که پس از ساعت ها درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی در نهایت با کشته شدن هر سه مهاجم درگیری خاتمه یافت.
 
 
به گزارش ایرنا، امروز مصادف با 31 فروردین ماه حدود ساعت 11 و 40 دقیقه به وقت محلی صدای انفجاری در مرکز شهر کابل و در نزدیکی وزارت «مخابرات و تکنولوژی معلوماتی » طنین انداخت و در پی آن صدای تیراندازی از محل حادثه بلند شد.
این انفجار در یکی از مراکز شلوغ کابل و در نزدیکی یک هتل ، دو وزارتخانه و کاخ ریاست جمهوری افغانستان رخ داده است.
هتل پنج ستاره سرینا کابل بارها هدف حمله مخالفان مسلح قرار گرفته است و وزارت‌های اطلاعات، فرهنگ و آموزش و پرورش نیز در این منطقه قرار دارند.
طبق اظهارات سخنگوی وزارت کشور افغانستان، این مهاجمان انتحاری که سه تن بودند، وارد محوطه وزارت مخابرات شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
 
دو تن از آنها حدود یک ساعت پس از ورود به این وزارتخانه در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کردند و در نهایت کشته شدند.
 
نفر سوم نیز دقایقی قبل از تنظیم این خبر به ضرب گلوله پلیس به هلاکت رسید و بدین ترتیب حمله این افراد مسلح با کشته شدن هر سه مهاجم پایان یافت.
 
گروه طالبان دقایقی قبل با صدور اطلاعیه ای در فضای مجازی هرگونه ارتباط خود را با این حمله رد کرد و مسئولیتی برای آن نپذیرفت.
البته برخی رسانه ها از انتحاری بودن این حملات خبر داده و اعلام کرده اند که صدای انفجارهای اول ناشی از حمله انتحاری دیگر مهاجمان به منظور باز کردن مسیر نفوذ به وزارت مخابرات برای مهاجمان دیگر بوده است.
 
گفته شده است که در بدو ورود به وزارتخانه نخستین مهاجم با حمله انتحاری و منفجر کردن بمب همراه خود راه را برای سه مهاجم دیگر باز کرده است.
 
«وحید الله مایار» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان از زخمی شدن دست کم شش غیر نظامی در این درگیری خبر داده است. 
 
در زمان وقوع این درگیری، علاوه بر کارکنان وزارتخانه ها، صدها غیر نظامی نیز به آرامی از ساختمان های اطراف خارج شدند و خیابان های این محدوده از کابل نیز توسط نیروهای امنیتی کابل محاصره شد.
اگر چه کابل همواره شاهد درگیری های غیر منتظره است اما پس از چند ماه آرامش نسبی و سنگینی سایه مذاکرات صلح آمریکا با طالبان ، این نخستین حمله انتحاری در این شهر بود.
قرار بود مذاکراتی نیز میان 250 تن از نمایندگان افغانستان و طالبان در دوحه صورت بگیرد که به دلیل مخالفت دولت قطر ، افغان ها و طالبان با حضور این فهرست بلند در دوحه ، مذاکرات لغو شد.
طالبان در همین ارتباط با صدور بیانیه ای دولت کابل را متهم به خرابکاری در روند صلح افغانستان کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.