اپراتورها

بازار سرمایه

تحلیل بازار

رگولاتوری

April 21, 2019
14:45 یکشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 98917

درآمد 44 میلیارد دلاری هوآوی از بازار زیرساخت‌های موبایلی

huawei.jpg

 

رشد قابل ملاحظه‌ فعالیت‌های هوآوی در سال 2018 میلادی برای دومین سال متوالی به واسطه اقدامات واحد کسب و کار مصرف‌کنندگان این شرکت حاصل شد و این اتفاق باعث شد نخستین کاهش سالانه درآمدها در بخش سیستم‌های مخابراتی آن چندان مورد توجه قرار نگیرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس گزارش‌های رسمی مشخص شد مجموع درآمدهای واحد Carrier Business شرکت هوآوی کاهش 1.3 درصدی را پیش روی خود دید و این اتفاق در حالی صورت گرفت که واحد Consumer Group بیشترین میزان درآمدها را به خود اختصاص داد. لازم به ذکر است واحد مربوط به توسعه زیرساخت‌ها در شرکت هوآوی با میانگین رشد سالانه 2.5 درصدی توانست مجموع درآمدهای خود را به 44.4 میلیارد دلار برساند.

به دنبال ممنوعیت استفاده از تجهیزات مخابراتی هوآوی در برخی بازارهای جاهنی ا زجمله استرالیا و ژاپن، دولت ایالات متحده تلاش‌های فراوانی را انجام داده است تا اپراتورهای این کشور سیستم‌ها و تجهیزات مخابراتی هوآوی را به کار نگیرند و همین اتفاقات باعث شده است فشارهای قابل ملاحظه به شرکت هوآوی وارد شود.

با این وجود اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز IHS Markit مربوط به وضعیت کلی زیرساخت‌های مخابراتی نشان می‌دهد ارزش بازار شبکه‌های موبایلی جهان شامل سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری 2G، 3G و 4G طی سال 2018 میلادی با رشد 4 درصدی به 516 میلیارد دلار رسیده است.

شرکت هوآوی در مجموع سال 2018 میلادی را با رشد 31 درصدی سهم خود در بازار جهانی زیرساخت‌های موبایلی به اتمام رساند و این اتفاق در مجموع بازارهای 2G، 3G و 4G صورت گرفت.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.