اپلیکیشن

سخت‌افزار

فناوری

گجت

لوازم جانبی

April 21, 2019
14:48 یکشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 98918

ادعای اوبر مبنی بر رفع مشکل ترمز دوچرخه‌های اجاره‌ای

Uber.jpg

 

«راشل کوبلر-وبر» در حال راندن یکی از دوچرخه‌های برقی اجاره‌ای سرویس Jump بود که پس از حدود 15 دقیقه به صورت ناخودآگاه چرخ جلوی دوچرخه قفل شد و او از بالای فرمان به زمین پرتاب شد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کوبلر-وبر در این خصوص گفت: «به محض اینکه ترمز گرفتم این اتفاق افتاد. من به سختی توانستم دستگیره ترمز را فشار دهم. زمین خوردن من به قدری شدید بود که می‌توان آن را مشابه برخورد با یک دیوار آجری دانست». از این اتفاق باعث شکستگی مچ دست خانم کوبلر-وبر شد به دیگر قسمت‌های بدن او نیز ضربات نسبتا شدید وارد شد و سمت چپ بدن او به طور کامل کبود شد. او از این اتفاق چندین تصویر را در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد.

سرویس دوچرخه‌های اجاره‌ای Jump یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ اوبر محسوب می‌شود و در آن صدها دستگاه دوچرخه برقی در ده‌ها شهر مختلف اروپا و آمریکا به صورت اجاره‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد. این دوچرخه‌های قرمز نام تجاری شرکت ژاپنی Shimano را روی بدنه خود شامل می‌شوند که این شرکت در اصل رقیب اصلی کمپانی Lyft محسوب می‌شود. کمپانی Lyft از طریق شعبه Motivate خود سیستم دوچرخه‌های اشتراکی را در شهرهای مختلف جهان ارایه کرده است.

شرکت Lyft این هفته مجبور شد هزاران دستگاه دوچرخه برقی خود را در شهرهای نیویورک، واشنتگن و سانفرانسیسکو جمع‌آوری کند که این اتفاق به دنبال بروز مشکل در سیستم ترمز دوچره‌ها و قفل شدن چرخ‌ جلوی آنها صورت گرفت. اوبر به خوبی از این مسئله مطلع است که سیستم مشابه Lyft را مورد استفاده قرار می‌دهد، ولی در بیانیه‌های خود ادعا کرده است که اختلال موجود در این سیستم ترمز را رفع کرده است. لازم به ذکر است نخستین بار روزنامه واشنگتن پست مشکل موجود در سیستم ترمز دوچرخه‌های اوبر را گزارش داد.

تاکنون چندین کاربر که از دوچرخه‌های Lyft استفاده می‌کنند داستان‌های مشابه مربوط به تصادف‌ها و آسیب‌دیدگی‌های خود را به اشتراک گذاشته‌اند. با ین وجود گزارش‌های کمتری در مورد خرابی دوچرخه‌های Jump اوبر به گوش رسیده است. در مجموع می‌توان گفت تنها 3 گزارش مربوط به خراب  و تصادف با دوچرخه‌های Jump روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.