اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری

April 21, 2019
14:48 یکشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 98919

سرمایه‌گذاری «راجرز کامیونیکیشنز» برای دسترسی همه مردم کانادا به خدمات 5G روی فرکانس 600 مگاهرتز

Canada-flag-shutterstock-650.jpg

 

مدیر شرکت مخابراتی «راجرز کامیونیکیشنز» توضیح داد که آنها فعالیت‌های گسترده‌ای را برای مزایده اخیر طیف باند مخابراتی 600 مگاهرتز انجام داده‌اند و در این میان او به سرمایه‌گذاران اعلام کرد فرکانس موجود نقش عمده برای توسعه شبکه مخابراتی 5G را ایفا می‌کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور کانادایی اوایل ماه جاری میلادی بیش از 1.7 میلیارد دلار کانادا معادل 1.3 میلیارد دلار آمریکا در مزایده اخیر سرمایه‌گذاری کرد تا بر اساس آن طیف مخابراتی 20 مگاهرتزی با قابلیت پوشش دهی همه مناطق کانادا و طیف 40 مگاهرتزی برای برخی مناطق پرجمعیت و شلوغ را ارایه کند. این سرمایه گذاری تقریبا نیمی از ارزش 3.5 میلیارد دلاری طیف باند مخابراتی ارایه شده در حراجی اخیر بود.

«جرج فرناندز» مدیر فناوری «راجرز کامیونیکیشنز» توضیح داد این طیف باند مخابراتی می‌تواند با هزینه کم امکان پوشش‌دهی همه مناطق کانادا را فراهم کند و بر این اساس می‌توان گفت طیف مخابراتی مذکور برای آنها «فوق‌العاده مهم» و «پایه و اساس» مربوط به طرح‌های پیش‌ روی شرکت «راجرز کامیونیکیشنز» محسوب می‌شود.

فرناندز توضیح داد که تضمین طیف باند مخابراتی به این اپراتور موبایلی امکان می‌دهد تا با سرعت بالا بدون نیاز به هزینه زیاد خدمات 5G را در اختیار عموم مردم کانادا قرار دهد.

مدیر فناوری این اپراتور موبایلی همچنین گفت بر اساس قابلیت‌ها و کاربردهای جدید شبکه 5G، طیف مخابراتی با باند ضعیف‌ می‌تواند به عنوان سیستم واسطه با طیف‌های مخابراتی بالاتر مورد استفاده قرار گیرد و امکان پوشش‌دهی همه مناطق را فراهم کند.

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.