امینت

تلفن همراه

April 23, 2019
18:01 سه شنبه، 3ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 98994

ردیابی تلفن همراه در زندان به کمک فناوری

مقامات امنیتی زندان‌های انگلستان به کمک یک فناوری جدید ورود غیرقانونی تلفن همراه به سلول زندان‌ها را تشخیص داده و پس از ردیابی آن را توقیف می‌کند.
 
به‌گفته وزارت دادگستری انگلستان، کیت‌های تشخیص وجود تلفن همراه از طریق ردیابی سیگنال‌ها محل دقیق تلفن همراه زندانیان را شناسایی کرده و پیام هشداری را برای نگهبانان و مقامات امنیتی زندان ارسال می‌کند.
این فناوری با توجه به نقشه گرمای دیجیتال، قدرت سیگنال‌ها را ردیابی کرده و در کمترین زمان ممکن محل اختفای تلفن همراه را شناسایی می‌کند. مقامات امنیتی زندان اعلام کردند، این فناوری تا حد بسیار زیادی از سازماندهی قاچاق مواد مخدر و تماس با جنایتکاران در محیط بیرون از زندان جلوگیری کرده و زندانیان متخلف را شناسایی می‌کند. اطلاعات و داده‌های ثبت شده از محل اختفای تلفن همراه در سلول‌ها در حافظه این سیستم ثبت شده و به‌عنوان شواهد معتبر در تحقیقات پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد.  «دیوید گاوک»، وزیر دادگستری انگلستان استفاده از این فناوری را برای ایجاد ایمنی و توانبخشی زندانیان حیاتی تلقی کرده و نصب این سیستم هوشمند در تمامی زندان‌ها را به‌عنوان پروژه‌ای در دست اجرا معرفی کرد.
 وی در عین حال افزود: «جنایتکاران در محیط داخل زندان به‌دنبال راه‌هایی جدید برای قاچاق اسلحه و مواد مخدر به خارج از محیط زندان هستند؛ در همین راستا بسیار ضروری است که ما یک قدم جلوتر رفته و به کمک این فناوری جلوی عملکرد غیرقانونی آنها را بگیریم. طبق قانون جرایم مصوب سال 2015 در انگلستان، رئیس زندان‌ها می‌تواند درخواست حذف شبکه تلفن همراه در محیط زندان را به دادگاه ارائه کرده و از طریق وزارت ارتباطات تمامی شبکه‌های ارتباطی در زندان را مسدود کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.