رسانه‌های اجتماعی

مخابرات فضایی

April 26, 2019
17:40 جمعه، 6ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99067

هوش مصنوعی و توئیتر اطلاعات سیل را جمع آوری می کنند

اتحادیه اروپا مشغول کار روی سیستمی است که با استفاده از هوش مصنوعی و توئیت ها اطلاعات درباره مناطق سیل زده را جمع آوری کند تا رسیدگی به نقاط بحرانی را اولویت بندی کند.
 
به گزارش مهر به نقل از انگجت، مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اتحادیه اروپا مشغول کار روی ابزاری است که با کمک توئیت ها و هوش مصنوعی اطلاعات درباره سیل را جمع آوری می‌کند.
 
دانشمندان اتحادیه اروپا در تحقیقی که در Arvix.org منتشر شده، توضیح داده اند چگونه نمونه اولیه شبکه اجتماعی برای خطر سیل (SMFR) به نیروهای مدیریت بحران کمک می‌کند درک بهتری از رویدادها در محل وقوع سیل داشته باشند. در نتیجه سریع‌تر تشخیص می‌دهند چه اماکنی در وضعیت بحرانی و نیازمند توجه بیشتر هستند.
 
این ابزار با همکاری سیستم «آگاهی از سیل اتحادیه اروپا» (EFAS) ارائه می‌شود. هنگامی که EFAS مناطقی با ریسک بالای سیل را شناسایی کند، سیستم SMFR نیز توئیت های کاربران مربوط به سیل را در مناطق مورد نظر جمع آوری می‌کند.
 
جمع آوری اطلاعات معتبر از توئیتر نیز کار آسانی نیست به خصوص آنکه EFAS منطقه‌ای را پوشش می‌دهد که ساکنان آن به بیش از ۲۷ زبان مختلف سخن می‌گویند. به همین دلیل محققان از هوش مصنوعی کمک می‌گیرند.
 
برای این منظور آنها سیستم SMFR را آموزش داده اند تا کلیدواژه‌های مربوط به سیل را در زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی ردیابی کنند. این سیستم در سیلی آزمایش شد که سال گذشته در کالابریا واقع در ایتالیا اتفاق افتاده بود. ابزار مذکور به طور موفقیت آمیز ۱۴ هزار و ۳۴۷ توئیت را طی ۳ روز جمع آوری کرد. سپس اطلاعات بر اساس موقعیت مکانی تقسیم بندی شدند.
 
محققان امیدوارند این سیستم بتواند در کنار اطلاعات دیگری که از سیل جمع آوری می‌شود (مانند تصاویر ماهواره‌ای) از توئیت ها نیز استفاده کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.