بازار سرمایه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 27, 2019
11:48 شنبه، 7ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99102

پیوستن مایکروسافت به باشگاه یک تریلیون دلاری‌ها

مایکروسافت پس از اپل و آمازون، به سومین شرکت با ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار تبدیل شد. البته این وضعیت فقط چند ساعت دوام داشت و مایکروسافت نیز همچون دو شرکت دیگر، باز به زیر یک تریلیون دلار بازگشت.
 
مایکروسافت با فراتر رفتن از پیش‌بینی‌های درآمد و فروش در سه ماهه مالی منتهی به 31 مارس، با 5 درصد رشد ارزش سهام در معاملات آغازین روز پنج‌شنبه گذشته مواجه و نخستین بار به ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار رسید. هر چند که در ادامه معاملات، از این میزان رشد کاسته شد.
 
پیش از مایکروسافت دو شرکت اپل و آمازون در سال گذشته میلادی ارزش بیش از یک تریلیون دلار را ثبت کرده بودند؛ اما پس از آن سهام آنها رو به افت گذاشت و اکنون مایکروسافت دارای بیشترین ارزش بازار در بین شرکت‌های بازار سهام در آمریکاست.
 
از سوی دیگر، فیس‌بوک نیز که 26 درصد بهتر از پیش‌بینی درآمد فصل خود عمل کرده بود، با 6 درصد رشد ارزش سهام مواجه شد. این شرکت موفق به کسب 15 میلیارد دلار درآمد و افزایش 8 درصدی تعداد کاربرانش شده است.
 
عملکرد مثبت فیس‌بوک و مایکروسافت همچنین موجب شد که شاخص سهام نزدک (Nasdaq) در پایان معاملات روز پنج شنبه گذشته از مرز 8118 واحد بگذرد.
 
رشد ارزش سهام مایکرسافت پس از آن اتفاق افتاد که این شرکت 14 درصد رشد درآمدها در سه ماهه سوم سال میلادی و رسیدن درآمدهایش به 30.6 میلیارد دلار را اعلام کرد.
 
درآمد خالص این شرکت نیز با 19 درصد رشد به 8.8 میلیارد دلار رسیده است. درآمدهای واحد رایانش ابری مایکروسافت نیز 14 درصد رشد داشته است. در پایان معاملات پنج‌شنبه گذشته، سهام مایکرسافت 3.4 درصد رشد را ثبت کرد و به 129 دلار به ازای هر سهم رسید و به این ترتیب ارزش بازار  این شرکت در نهایت رقم 995 میلیارد دلار را ثبت کرد. در همین روز ارزش بازار اپل 970 میلیارد دلار و آمازون 940 میلیارد دلار بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.