تلفن همراه

فناوری

April 28, 2019
17:25 یکشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99141

هواوی ورود شبکه 5G به صنعت خودروسازی را کلید زد

شرکت هواوی که پیشتر اعلام کرده بود اینترنت 5G را به صنعت خودروسازی خواهد آورد، حالا از نخستین ماژول شبکه 5G مخصوص خودروهای خودران و هوشمند در جهان رونمایی کرده است.
 
این شرکت چینی که بدون شک یکی از بزرگترین و فعال‌ترین غول‌های تکنولوژی در زمینه برقراری زیرساخت‌های مخابراتی برای اینترنت ۵G در جهان به شمار می‌رود، قبلاً در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای اعلام کرده بود که قصد دارد تبدیل به بزرگترین تأمین کننده قطعات مرتبط با خودروهای هوشمند و خودران شود و بدین منظور می‌خواهد نخستین سخت افزار و زیرساخت‌های لازم برای توسعه تکنولوژی شبکه نسل پنجم اینترنت در صنعت خودرو را روانه بازارهای جهانی کند.
 
به نظر می‌رسد شرکت هوآوی که در طول یک سال اخیر تحت فشارهای متعددی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورهای هم‌پیمانش قرار گرفته و به اتهامات مختلفی همچون احتمال جاسوسی از اطلاعات شخصی کاربران و همچنین همکاری با دولت چین محکوم شده و بدین ترتیب بسیاری از قراردادهای کشورهای مختلف با این شرکت لغو یا به طور موقت متوقف شده است، نتوانست جلوی موفقیت و جاه‌طلبی این شرکت را بگیرد و مانع ورود آن به صنعت خودروسازی و توسعه شبکه ۵G در جهان شود.
 
هواوی با هدف سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی مدعی شده است که نخستین سخت افزار ارتباطی ۵G در جهان را برای به‌کارگیری در خودروهای خودران ارائه کرده است این در حالی است که هفته گذشته بود این شرکت ماژول دیگری را رونمایی کرد که بر اساس تراشه Balong ۵۰۰۰ تولید شده که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شده بود.
 
سخنگوی هواوی در این خصوص خاطرنشان کرد معرفی این ماژول جدید می‌تواند تحولات عظیمی را در صنعت تولید خودروهای خودران و هوشمند ایجاد کند.
 
این غول تکنولوژی در سال‌های اخیر به شدت بر روی توسعه فناوری‌های نوین از جمله توسعه شبکه اینترنت ۵G و همچنین خودروهای خودران و هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است؛ همانطور که در سال گذشته میلادی در یک کراس اوور مبتنی بر اینترنت اشیا را معرفی کرد که در راستای خودرو، خانه و شهرهای هوشمند تولید و رونمایی شد که به کاربران و مشتریان امکان برقراری ارتباط یکپارچه بین خودرو و خانه هوشمند با فضای ابری را فراهم می‌کند.
 
بر اساس گزارش وب سایت RCR Wireless News ، این طور که به نظر می‌رسد بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری به فکر ورود به صنعت خودروسازی از جمله تولید گوشی‌های هوشمند و خودران را نشان داده‌اند که در این میان شرکت چینی هوآوی یکی از پیشگام‌ترین آنها به شمار می‌آید. از دیگر شرکت‌های فعال و علاقه‌مند به این حوزه می‌توان به کمپانی انویدیا که در حوزه تولید پردازش گرافیکی رایانه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته، اشاره کرد و در این خصوص تراشه‌های مخصوصی برای سیستم اتوپایلوت خودروهای برقی تسلا تولید کرده است.
 
طبق این تکنولوژی، هواوی نخستین ماژول ۵G خودرو را با بهترین کیفیت و بیشترین سرعت به بازار عرضه می‌کند که این ماژول می‌تواند به عنوان یک دستاورد بسیار مهم و با ارزش در صنعت حمل و نقل و خودروسازی در آینده به شمار رود و تجاری‌سازی فناوری نسل پنجم شبکه اینترنت همراه را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی را برای هواوی و سایر شرکت‌های مخابراتی فعال در این حوزه تسهیل خواهد کرد.
 
هواوی در سال‌های اخیر با شرکت‌های خودروسازی چینی همچون دانگ‌فنگ (Dongfeng)، چنگان (Changan) و فاو (FAW) به منظور توسعه خودروهای هوشمند همکاری‌های متعددی داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.