رسانه‌های اجتماعی

April 28, 2019
18:39 یکشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99158

چگونه حساب کاربری تلگرام را حذف کنیم؟

این روزها استفاده از پیام رسان‌ها برای بسیاری از کاربران جنبه کاربردی فراوان دارد اما اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به حذف حساب کاربری خود در تلگرام گرفته‌اید، خواندن این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.
باید توجه داشته باشید گزینه حذف حساب کاربری تلگرام که به اصطلاح به آن «دیلیت اکانت» هم گفته می‌شود به‌صورت پیش‌فرض در این اپلیکیشن وجود ندارد و برای حذف حساب کاربری خود باید وارد سایت اینترنتی تلگرام شوید و از این طریق اکانت خود را غیرفعال کنید.
برای این کار پس از ورود به سایت اینترنتی تلگرام شماره تلفنی که با آن حساب کاربری را راه‌اندازی کردید از شما پرسیده می‌شود، کد ویژه روی گوشی هوشمند شما ارسال می‌شود تا در سایت اینترنتی مربوطه شناسایی شوید.
در مرحله بعد یک پیام ویژه به تلگرام شما ارسال می‌شود که حاوی رمز حذف حساب کاربری است و سپس کافی است که شما رمز عبور دریافت شده را در قسمت «کانفرمِیشن کد» یا تأیید رمز وارد کنید و با رفتن به مرحله بعد آخرین گام را بردارید. در مرحله بعد سایت اینترنتی تلگرام نکاتی را قبل از حذف حساب کاربری به شما یادآوری می‌کند و به‌عنوان مثال هشدار می‌دهد که اگر حساب خود را حذف کنید
تمام پیام‌ها، گروه‌ها و مخاطبان شما به‌جای بازیابی به‌طور کامل حذف می‌شوند. در قسمت پایین همین صفحه، تلگرام علت این کار را از شما جویا می‌شود و البته پاسخ به این سؤال به‌صورت اختیاری است تا در صورت تمایل دلیل خروج از این ابزار پیام‌رسان را به تلگرام توضیح دهید.
با پشت سر گذاشتن فرآیند مذکور اگر روی گزینه Done کلیک کنید فرآیند حذف حساب کاربری به اتمام می‌رسد و سپس پنجره کوچکی برای شما باز می‌شود تا تلگرام برای آخرین بار از شما سؤال کند که از حذف حساب کاربری خود اطمینان دارید. با کلیک کردن روی گزینه Yes موافقت خود را اعلام می‌کنید تا حساب کاربری شما برای همیشه حذف شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.