امینت

تلفن همراه

فناوری

April 30, 2019
14:03 سه شنبه، 10ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99213

فشار چین به انگلیس درباره اینترنت نسل5

دولتمردان چین در تلاشند تا با ایجاد فشار بیشتر روی نمایندگی هواوی در انگلیس برنامه اینترنت نسل پنج  را سریع‌تر عملی کنند.
 
مقامات چینی از انگلیس می خواهند تا هرچه زودتر به مسائل سیاسی و دیپلماتیک برای نصب اینترنت نسل  ۵ در این کشور رسیدگی کند.
اولین بیانیه رسمی چین به انگلیس توسط سفیر پکن در لندن «لیو زیااومینگ» صادر شد. در این بیانیه، چین از انگلیس می خواهد که با سرعت هرچه تمام‌تر  تصمیم خود را در مورد ارائه اینترنت در انگلیس نهایی کنند. امریکا هم از مقامات انگلیسی خواسته که در مورد تصمیم خود تجدید نظر کنند.
دو کشور امریکا و استرالیا دسترسی گوشی‌های هوآوی را به خاطر مسائل امنیتی در کشور خود مسدود کرده اند. تصمیم نهایی در مورد این موضوع توسط وزرای کابینه شورای امنیت ملی گرفته شده بود.
لیو در بیانیه خود به طور مستقیم امریکا را هدف قرار نداده است؛ اما کاملاً مشخص است که هدف مقاله درخواست چین از انگلیس برای مقاومت کردن در مقابل سیاست‌های واشنگتن بوده است.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «کشورهایی از جهان مانند انگلیس تصمیمات خود را بر اساس منافع ملی می‌گیرند.وقتی که بحث گسترش اینترنت نسل ۵ در میان آمد، انتظار می‌رفت که انگلستان تصمیمی مانند گذشته بگیرد، اما تلاش برای منصرف کردن انگلستان از تصمیم خود، توسط سایر کشورها افزایش یافت و در اینجا انگلیس باید براساس منافع ملی خودش تصمیم بگیرد.
لیو از انگلیس درخواست کرد تا در برابر سیاست واشنگتن مقاومت کند و از انگلیس می خواهد در قبال این موضوع صادقانه و عادلانه تصمیم بگیرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.