تجارت الکترونیک

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 1, 2019
16:12 چهارشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99233

آغاز دور جدید ثبت نام کارت سوخت + روش ثبت نام

شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد، مالکان خودرو و موتور سیکلت که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند، می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه ، اپلیکیشن دولت همراه و یا کد دستوری *4# به منظور دریافت کارت سوخت، تقاضای خود را ثبت کنند.
 
دور جدید ثبت نام کارت سوخت در سامانه خدمات دولت همراه آغاز شده است.
 
متقاضیان به منظور دریافت کارت سوخت مبتنی بر کارت بانکی باید پس از مراجعه به این پایگاه و در بخش «ثبت نام کارت سوخت» اطلاعاتی شامل شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه، کد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت کد ملی و تاریخ تولد سایر اطلاعات شناسنامه‌ای مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودکار نمایش داده می‌شود)، اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره هشت رقمی مندرج در ذیل بارکد پستی پشت کارت خودرو متقاضی) یا شماره VIN،  انتخاب یکی از شماره‌های کارت بانکی متقاضی که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می‌آید را ارایه کنند.
 
پس از ورود اطلاعات ، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که تنها به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود. اما زمان استفاده از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
بر اساس اطلاعات درج شده در پایگاه خدمات دولت همراه، آن دسته از مالکان که دارای بیش از یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت هستند، برای ثبت نام کارت المثنی بایستی مجددا مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت را با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند و یا از اپلیکیشن دولت همراه استفاده کنند.
 
همچنین آن دسته از مالکان وسایل نقلیه که به هر دلیل نتوانند اطلاعات خود را ارسال کنند یا تمایلی به ثبت‌نام غیرحضوری ندارند می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مشترکین پلیس +10 و طبق ضوابط قبلی با ارائه مدارک قانونی لازم نسبت به اعلام و ثبت تقاضای خود برای صدور کارت المثنی سوخت اقدام کنند.
 
مالکان خودروهای عمومی و دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت نیز به منظور دریافت کلیه خدمات مربوط به کارت سوخت از جمله درخواست صدور کارت المثنی، می‌بایست همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر خدمات مشترکین پلیس +10 نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.