5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

گوشی

May 1, 2019
19:22 چهارشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99237

HUAWEI Mate X سریع‌ترین گوشی تاشوی 5G جهان

تلفن‌های همراهی که چند دهه پیش اختراع شدند، به آهستگی به دستگاه‌هایی چندمنظوره تبدیل شدند.  می‌شود گفت این دستگاه‌ها در طول این مدت بیشترین اطلاعات و ابزار مورد نیاز انسان مدرن را در زمینه سرگرمی و کار فراهم کردند. با آغاز دوران 5G نسل جدیدی از ارتباطات در حال وقوع است و شاهد یکی دیگر از تغییرات در توسعه گوشی‌های هوشمند هستیم؛ آن هم به لطف شرکت هوآوی و گوشی جدیدش HUAWEI Mate X که سریع‌ترین گوشی تاشوی 5G جهان است.
 
01 huawei_matex.jpg
 
وقتی گوشی به تبلت تبدیل می‌شود
HUAWEI Mate X با ویژگی‌های نوآورانه‌اش کاربر را تجهیز می‌کند؛ ویژگی‌هایی که تعاملی بی‌نظیر بین کاربر و دستگاه برقرار می‌کنند. تاشو بودن گوشی یکی از اولین‌ها و برجسته‌ترین ویژگی این دستگاه است، به کاربر این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز آن را به تبلت تبدیل کند. لولایی با طراحی پیچیده به نام Falcon Wing Foldable Design با صفحه نمایش ادغام کند. تا این صفحه رو به بیرون باز شود؛ بعد از باز شدن صفحه نمایش، دستگاه به یک تبلت 8 اینچی کاملا تخت تبدیل می‌شود. سطح نمایشگری که در این حالت به کاربر عرضه می‌کند، دو برابر وقتی است که در حالت تاشده (حالت گوشی عادی) قرار دارد.
این دستگاه صفحه نمایش OLED منعطف جدیدی دارد که تجربه تماشای با کیفیتی را روی یک پنل با صفحه نمایش 6.6 اینچی در حالت تا شده فراهم می‌کند. در این حالت، قطر دستگاه همچنان باریک می‌ماند (5.4 میلی‌متر) و با توجه به آزمایش‌های هوآوی و به لطف عملکرد خنک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای که دارد، دستگاه امن و با دوام خواهد بود. نمایشگر این گوشی هوشمند بدون حاشیه است و هیچ‌گونه بریدگی (ناچ یا سوراخ) ندارد و با این هدف طراحی شده که در حالت تماشای فیلم و بازی و حتی هنگام کار کردن، تجربه‌ای به‌یادماندنی فراهم کند.
انعطاف‌پذیری هنگام تغییر حالت از گوشی به تبلت، به کاربر این امکان را می‌دهد تا حداکثر بهره‌وری خود را به نمایش بگذارد. حالا دیگر لازم نیست تمام یا بخشی از انرژی و زمان خود را صرف لجستیک و حمل چند دستگاه کند. از طرفی دیگر  هم کار را برای کاربر آسان‌تر می‌شود، چرا که می‌تواند اسناد را در یک صفحه بزرگ‌تر اصلاح کند یا بخواند که کاربردی‌تر است؛ مخصوصا وقتی چند ویژگی مثل «کشیدن و رها کردن» (drag and drop) با هم ترکیب می‌شوند.
 
عکاسی تعاملی
این گوشی بخش‌های تعاملی دیگری هم در زمینه سرگرمی دارد. یکی از آن‌ها Mirror Shooting یا عکاسی با آینه است. در این حالت هم عکاس و هم سوژه، به لطف صفحه نمایشی که دو تکه است، می‌توانند پیش‌نمایش عکس مورد نظر را قبل از اینکه گرفته شود، ببینند. در این حالت چه صفحه نمایش اصلی و چه صفحه نمایش ثانویه به حالت نمایاب دیجیتالی (Viewfinder) درمی‌آیند تا نیاز به عکاسی چندباره برای رضایت سوژه از بین برود.
«کارایی در تعامل» یکی دیگر از المان‌های مهم HUAWEI Mate X است و این در دکمه خاموش/روشن و حسگر اثر انگشت 2 در 1 گوشی نمایش داده شده است. این حسگر هویت کاربر را به سرعت تشخیص داده و دستگاه را به صورت موثر امن و مطمئن نگه می‌دارد.
 
 مجهز به اولین تراشه چند کاره 5G
از آنجایی که وارد دوران 5G شده‌ایم، HUAWEI Mate X با تراشه Balong 5000 که اولین تراشه چندکاره 5G جهان با معماری 7 نانومتری و اولین مودم تجاری 5G تلفن‌های همراه است، کار می‌کند. Balong 5000 مودم کوچک و قدرتمندی است و توانایی این را دارد تا با یک تراشه از 1G ، 2G ، 3G و 4G پشتیبانی کند؛ آن هم در حالی که مصرف انرژی و تاخیر در اتصال را به شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد. در ضمن این مودم با پشتیبانی از باند فرکانسی کامل زیر 6گیگاهرتز (6G)، پوشش شبکه بزرگی را مهیا می‌کند.
Balong 5000 همچنین اولین مودم 5G است که به بالاترین نرخ سرعت دانلود 5G -4.6 گیگابایت روی باند زیر 6گیگاهرتز- دست پیدا می‌کند. این مودم، اولین تراشه‌‌ای است که از شبکه‌های مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و توانایی این را دارد با نیازهای مختلف سخت‌افزاری و فرمتی اپراتورهای مخابراتی و کاربران سازگاری داشته باشد.
اگرچه بدنه HUAWEI Mate X باریک است اما چهار آنتن 5G در آن قرار گرفته تا کاربران از اتصال باکیفیت و انتقال اطلاعات با حجم بالا 5G در هر جا لذت ببرند.
 
02 huawei_matex.jpg
 
با باتری HUAWEI Mate X  زندگی جریان دارد
برای اینکه به کاربران قدرت بیشتری داده شود و دستگاه نهایت کارایی را داشته باشد، در داخل گوشی هوشمند HUAWEI Mate X یک باتری پرظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرار دارد تا کاربر ساعت‌ها بتواند به کارهایش با گوشی رسیدگی کند. این گوشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده می‌کند و در نتیجه طول عمر باتری بسیار بالایی در اختیار کاربر می‌گذارد. به لطف فناوری به‌روز شده   HUAWEI SuperCharge 55W ، پروسه شارژ طوری طراحی شده که کوتاه‌تر از هر زمان دیگری باشد. گوشی HUAWEI Mate X به کمک این شارژر می‌تواند ظرف ۳۰ دقیقه، ۸۵ درصد شارژ شود تا به این شکل از اتلاف وقت و وقفه‌های طولانی‌ که بین فعالیت‌های کاربر ایجاد می‌شود، جلوگیری کند.
 
HUAWEI Mate X نتیجه نیاز کاربران و تکامل تکنولوژی است و از تعهد هوآوی برای نوآوری خبر می‌دهد. هر ویژگی‌ که در دستگاه می‌بینید جوابی است به یکی از مشکلات مدرن کاربران که روزانه با آن مواجه می‌شوند. با تعامل بالا و اتصال بهتر، کاربران می‌توانند پتانسیل‌هایی را آزاد کنند که به خاطر توسعه ناقص تکنولوژی در گذشته، امکان‌پذیر نیست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.