تلفن همراه

گوشی

May 6, 2019
18:31 دوشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99347

گلکسی نوت ۸ یا اس ۹؟ رقابت سنگین وزن‌ها

اکتبر ۲۰۱۱ سال تولد گلکسی نوت سامسونگ بود؛ موبایلی که همزمان هم می‌خواست تبلت باشد، هم یک اسمارت فون. گلکسی نوت در مدل‌های مختلف به بازار آمد و نوت ۸، نه تنها به یکی از بهترین نوت‌های سامسونگ بلکه به یکی از بهترین مدل‌های این برند معروف شد.
 
از آنجایی که کهکشانی‌های سامسونگ متنوع و بسیارند، برای رقابت و مقایسه نیازی نیست به سراغ دیگر برندها برویم. مدیران سامسونگ با معرفی هر موبایل، محصولات پیشین خود را در چالش یک رقابت قرار می‌دهند و حالا ما این بار قصد داریم نوت ۸ را با یکی از بالارده‌های گروه اس یعنی اس ۱۰ مقایسه کنیم. شاید از این قیاس کمی تعجب کنید، زیرا نوت ۸ و اس ۱۰ از نظر قیمتی با یکدیگر تفاوت فاحشی دارند اما اگر کمی جلوتر برویم، خواهید فهمید خرید گوشی نوت ۸ احتمالا به مراتب برایتان به‌صرفه‌تر خواهد بود.
 
طراحی
اس ۱۰ از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نوت ۸ ندارد؛ هر دو صفحه نمایشی کشیده و بدون دکمه‌ای دارند. سامسونگ دیگر قصد دارد تمامی حاشیه‌ها را از متن پاک کند و مخاطب جز نمایشگر، چیزی در وهله اول نبیند. با وجود همه شباهت‌ها، چند تفاوت عمده در طراحی اس ۱۰ و نوت ۸ دیده می‌شود که مهم‌ترین آن وزن بیشتر نوت ۸ است: ۱۹۵ گرم در مقابل ۱۵۷ گرم. همچنین نوت ۸ در اندازه هم از اس ۱۰ پیشی گرفته است: ۶.۳ اینچ در برابر ۶.۱ اینچ. نمایشگر همیشه روشن، محافظ کونینگ گوریلا گلس و صفحه لمسی خازنی که ۱۶ میلیون رنگ را پوشش می‌دهد نیز از نقاط اشتراک دو تلفن همراه است.
 
سخت افزار
سیستم عامل اس ۱۰، اندروید ۹ و سیستم عامل نوت ۸ از نوع ۷.۱.۱ نوقا است. شاید گمان کنید رقمی که برای سیستم عامل نوت ۸ درنظر گرفته شده، پایین است اما سخت در اشتباهید. اندروید نوقا از عدد ۷ به بالا، یعنی قدرتمند بودن تلفن همراه. هر دو موبایل پردازنده ۸ هسته‌ای دارند. همچنین حافظه رم اس ۱۰، ۸ گیگابایت و حافظه رم نوت ۸، ۶ گیگابایت است که هر دو را در سطح ایده‌آلی نشان می‌دهد. پس نوت ۸ تا به اینجای کار در دوئل با اس ۱۰ تقریبا مساوی گام برداشته است.  از نظر میزان حافظه داخلی نیز نوت ۸ در سه نوع ۶۴،۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و اس ۱۰ در دو نوع ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت به بازار عرضه شده‌اند.
 
دوربین
نوت ۸ و اس ۱۰، دو چشمی هستند؛ یعنی به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهزند. لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار، فلاش ال ای دی و بزرگ‌نمایی اپتیکال از نقاط اشتراک دوربین‌های دو اسمارت فون محسوب می‌شود. با این حال اس ۱۰ یک آپشن بیشتر در دوربین خود دارد و آن، لنز واید است. همچنین دوربین سلفی اس ۱۰، ۱۰ مگاپیکسل و دوربین سلفی نوت ۸، ۸ مگاپیکسل کیفیت دارد.
 
قیمت
 اس ۱۰ سامسونگ جزو بالارده‌های گران قیمت این کمپانی به شمار می‌آید. در سایت دیوار اس ۱۰ آکبند مشکی رنگ، با حافظه ۵۱۲ گیگابایت به قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در مورد دیگری مدل کارکرده این تلفن همراه ۱۱ میلیون تومان آگهی شده است. این در حالی است که قیمت گوشی نوت ۸ سامسونگ بسیار کمتر است. در این سایت نوت ۸ ۶۴ گیگابایتی آکبند، ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. بهتر است سایر آگهی‌ها را خودتان ببینید؛ کهکشانی‌های نوت ۸ در سایت دیوار بی‌حد و مرز هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.