اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 7, 2019
16:52 سه شنبه، 17ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99373

پیگیری مرکز فضای مجازی درباره قتل طلبه همدانی

دبیر شورای عالی فضای مجازی از پیگیری موضوع کشته شدن طلبه همدانی با همکاری قوه قضاییه خبر داد و گفت: در این اتفاق تنها یک دستگاه مقصر نیست و باید نقش نهادهای موثر در این اتفاق بررسی شود.
 
ابوالحسن فیروزآبادی امروز در جمع خبرنگاران درباره نقش نهادهای مؤثر بر فضای مجازی درباره مرگ طلبه همدانی در مرکز ملی فضای مجازی گفت: مسئولان همه حوزه‌ها از جمله حوزه‌های امنیتی، انتظامی، ارتباطات، مخابرات و رسانه در این زمینه کوتاهی داشتند و این موضوع را با کمک قوه قضائیه رسیدگی می‌کنیم.
 
وی درباره انتقاداتی که به وزارت ارتباطات بابت عدم مدیریت فضای مجازی وارد است و تعیین تکلیف برای برخورد با ناهنجاری‌ها و سلامت فضای مجازی اظهار داشت: در کشورهایی که اختیار فناوری را دارند و قدرت اقتصادی بالاتری از ما دارند نیز این اتفاقات در فضای مجازی رخ می‌دهد و به بیان دیگر این حوادث برآمده از فضای مجازی است. البته باید تلاش کنیم که این اتفاق رخ ندهد.
 
فیروزآبادی با اشاره به مرگ طلبه همدانی ادامه داد: در این حادثه باید بررسی کنیم ببینیم چه کسی مقصر بوده و چرا کوتاهی صورت گرفته است. این موضوع قصور یا تقصیرات کسانی که در این حوزه نقش داشته‌اند را نفی نمی‌کند. نهادهایی مانند نیروی انتظامی، وزارت ارتباطات یا حتی دستگاه‌های رسانه‌ای کشور، در این حوزه نقش دارند و باید حتماً رسیدگی شود.
 
وی درباره اینکه بالاخره وزارت ارتباطات در این باره مسئولیت دارد یا خیر؟ گفت: حرف ما این است که فضای مجازی یک فضای نو و پیچیده است؛ اینکه گفته می‌شود در این حوزه قانونی نداریم یا منتظر وضع قانون و مقررات هستیم صحیح نیست. موضوع این است که مسئولان در هر حوزه‌ای از امنیتی، انتظامی، ارتباطات، مخابرات و رسانه نمی‌توانند تقصیر را به گردن دیگری بیندازند. قطعاً همه کوتاهی داشتند باید کوتاهی‌ها برطرف شود و ما در مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه ورود خواهیم کرد و با کمک قوه قضائیه موضوع را رسیدگی و پیگیری می‌کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.