تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

رمز ارز

فناوری اطلاعات

May 10, 2019
18:57 جمعه، 20ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99429

وی‌چت تراکنش‌های ارز دیجیتال را بر روی سامانه پرداخت خود ممنوع کرد

غول رسانه‌های اجتماعی چینی و ارائه‌دهنده خدمات پرداخت وی‌چت (WeChat)، در سیاست‌های پرداخت خود، تراکنش‌های ارز دیجیتال را ممنوع کرد. این خبر را داوی ون (Dovey Wan)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال پریمیتیو (Primitive) در روز ۷ می (۱۷ اردیبهشت) در حساب توییتر خود منتشر کرد.
 
این توییت حاوی عکسی از تغییر سیاست این شرکت با این مضمون بود که حساب کاربرانی که مشغول خرید و فروش و معامله ارز دیجیتال هستند، بسته خواهد شد.
 
ون از این بابت که بیشتر تراکنش‌های فرابورس بر روی بستر وی‌چت اتفاق می‌افتد ابراز نگرانی کرد و در این رابطه گفت:
 
این اتفاق ممکن است تا حدودی بر روی نقدینگی محلی تاثیر بگذارد.
 
وی‌چت یک سرویس پیام رسان محبوب و ارائه‌دهنده خدمات پرداخت در چین است که بازی‌ها را نیز در پلتفرمش ادغام کرده است.
 
در این قوانین به روز رسانی شده که از تاریخ ۳۱ می (۱۰ خرداد) اجرایی می‌شوند، آمده است که ممکن است پذیرندگان در تراکنش‌های غیرمجاز و غیرقانونی ارزهای مجازی مانند صدور توکن، فروش فیلم‌های بزرگسالان و یا قمار آنلاین دخیل نباشند.
 
چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، بنیان‌گذار و مدیر عامل صرافی بایننس اظهار داشت که او معتقد است این شرکت مجبور به وضع این محدودیت‌ها شده است. علاوه بر این، او تعریفی از توسعه ارائه داد:
 
یک مثال کلاسیک از تحمل کمی رنج برای رسیدن به گنج!
 
او برای روشن‌تر شدن تعریف بالا افزود: این برای کوتاه مدت برای مردم ناخوشایند است و به آن‌ها ضربه می‌زند، اما در بلند مدت، دقیقا نوعی از محدودیت است که مردم را به استفاده از ارزهای دیجیتال سوق می‌دهد. پس چیز بدی نیست.
 
در نهایت او خاطر نشان کرد که اگر چنین محدودیت‌هایی نبود، شکست دادن و غلبه کردن بر تجربه کاربری ارائه شده توسط خدمات پرداخت وی‌چت سخت بود.
 
روزانه حجم تراکنشی بیش از ۱ میلیارد دلار بر روی پلتفرم پرداخت وی‌چت انجام می‌شود و گفته می‌شود که تعداد کل کاربران آن در انتهای سال گذشته به ۱.۰۹۸ میلیارد نفر رسیده است.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری حوزه فناوری تک‌نود (TechNode)، این برنامه در میان افراد مسن نیز محبوبیت خود را دارد به طوری که ۹۸.۵ درصد از چینی‌های بین ۵۰ تا ۸۰ سال از کاربران وی‌چت هستند.
 
طبق گزارش منتشر شده در ماه گذشته، شهر گوانگ‌ژو مجوزی تجاری با استفاده از فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی صادر کرده است که یکپارچه‌سازی با برنامه وی‌چت در آن به چشم می‌خورد.
 
در پایان ماه ژانویه، خبری مبنی بر این‌که سرویس پرداخت علی‌پی (Alipay)، رقیب اصلی وی‌چت و خود سرویس پرداخت وی‌چت، از صرافی هیوبی (Huobi) خواستند که خدمات پرداخت آن‌ها را از میز تجارت فرابورس خود حذف کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.