رسانه‌های اجتماعی

May 12, 2019
11:12 یکشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99464

کاخ سفید رکورددار درخواست اطلاعات کاربران توئیتر

بر اساس گزارشی که توسط توئیتر منتشر شده، حدود یک سوم درخواست‌های ارسالی برای این شبکه اجتماعی به منظور دریافت اطلاعات کاربران مربوط به دولت آمریکا بوده است.
 
به گزارش تک کرانچ، این گزارش که درخواست‌های ارائه شده به توئیتر در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ را در بر می‌گیرد، نشان می‌دهد تعداد کل درخواست‌های ارسالی برای توئیتر طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۶ درصد کاهش یافته است.
 
بر همین اساس توئیتر در مجموع ۶۹۰۴ گزارش برای دریافت اطلاعات ۱۱۱۱۲ حساب کاربری دریافت کرده است. در این میان دولت آمریکا با ارسال ۲۰۹۲ درخواست به منظور دریافت اطلاعات ۳۸۶۰ حساب کاربری در رتبه اول بوده است.
 
توئیتر ۳۰ درخواست برای افشای اطلاعات حساب‌های کاربری ۱۰۸ نفر از مشترکان سرویس به اشتراک گذاری ویدئوی پریسکوپ هم دریافت کرده که به ۴۰ درصد از این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده است.
 
توئیتر در مجموع ۱۶۶۵۱۳ حساب کاربری را در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به حالت تعلیق درآورده که علت این امر ترویج تروریسم از طریق این حساب‌ها عنوان شده است. این رقم نسبت به مدت مشابه قبلی ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین ۴۵۸۹۸۹ حساب کاربری هم به علت انتشار مطالب هرزه نگارانه در ارتباط با کودکان تعلیق شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.