اپلیکیشن

باندپهن

تلفن همراه

سخت‌افزار

سیستم‌عامل

فناوری

گوشی

May 12, 2019
14:40 یکشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99499

کوالکام توانایی‌های اندروید را برای شبکه 5G ارتقا می‌دهد

Qualcomm-snapdragon-generic-shutterstock-650.jpg

 

شرکت کوالکام از آغاز همکاری‌های جدید با گوگل خبر داده است تا با توسعه رابط کاربری جدید برای سیستم عامل «اندروید کیو» امکان ارتباط گسترده آن با شبکه مخابراتی 5G را فراهم کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «اندروید کیو» به گونه‌ای طراحی شده است که به اپلیکیشن‌های کاربردی اماکن می‌دهد عملکرد شبکه‌های متصل به نسل پنجم خدمات مخابراتی یا 5G را شناسایی کنند و همچنین توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نیز می‌توانند مزایا و قابلیت‌های مربوطه از جمله سرعت بالای انتقال داده و تاخیر کم را به کار گیرند.

کوالکام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «تقریبا تمامی شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر اندروید» برنامه‌ریزی‌های لازم را برای عرضه گوشی‌های مبتنی بر فناوری 5G با تراشه‌های اسنپدراگون آغاز کرده‌اند.

نسل بعدی این فناوری به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار امکان می‌دهد تا تجربیات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار دهند و این طور که کوالکام اعلام کرده است، از جمله مزایای فناوری برای کاربران می‌توان به دسترسی به خدمات پردازش ابری، بازی‌های چند کاربری مبتنی بر فضای ابری، خریدهای مجازی آسان و به کارگیری سیستم‌های مسیریابی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده و همچنین برگزاری ویدیو کنفرانس‌ها در آن واحد اشاره کرد.

توسعه‌دهندگان با به کارگیری اطلاعات مربوط به شبکه جدید از جمله پیش‌بینی توان عملیاتی شبکه 5G اپلیکیشن‌های موجود را بازسازی می‌کنند تا با کیفیت بالاتر و بهتر خدمات صوتی و تصویری را بدون هرگونه تاخیر در اختیار کاربران بگذارند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.