تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 14, 2019
14:22 سه شنبه، 24ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99560

قانون‌گذار آمریکایی از تاخیر در روند قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال ابراز نگرانی کرد

هستر پیرس، یکی از قانون‌گذاران ایالات‌متحده که به مادر ارزهای دیجیتال معروف است، در یک سخنرانی اعلام کرد از این می‌ترسد که صنعت نوپای ارزهای دیجیتال به دلیل اقدامات آهسته کمیسیون بورس آمریکا (SEC) در امر قانون‌گذاری، دچار مشکل شده باشد.
 
پیرس در این سخنرانی اظهار داشت که با نظر گرفتن توسعه بسیار سریع صنعت ارزهای دیجیتال، نگران است که دودلی و تردید کمیسیون بورس در ارائه یک راهبرد صریح و مشخص، از رشد مناسب این صنعت جلوگیری کند.
 
مطابق گفته‌های پیرس، نکته مورد منازعه از جانب SEC به چگونگی تصمیم‌گیری در مورد صدور توکن ها به‌عنوان یک اوراق بهادار (سهام) مربوط است. مخصوصاً با در نظر گرفتن این‌که قوانین مربوط به اوراق بهادار تنها به خاطر شکل گرفتن یک تحول تازه در این صنعت، لازم‌الاجرا بودن خود را از دست نخواهند داد.
 
پیرس گفت که این کمیسیون به‌عنوان یک نهاد قانون‌گذار وظیفه دارد که به بازیگران این صنعت یک راهبرد مشخص برای تبعیت از قانون ارائه دهد. وظیفه‌ای که تاکنون در انجام آن کوتاهی کرده است. او همچنین اشاره کرد که روش این نهاد در عدم ارائه یک پیام و رویکرد واضح، روشی بسیار ناکارآمد است. پیرس ادامه داد:
 
ما نباید سعی در هدایت نوآوری کنیم، بلکه باید با اقرار به ناتوانی خود در متوقف کردن آن، تغییرهای مفیدی که به همراه دارد را با آغوش باز پذیرا باشیم. سکوت ما تنها باعث رانده شدن این نوآوری و هرگونه رشد اقتصادی وابسته به آن به حوزه‌های قضایی دیگری خواهد شد که کار خود، در زمینهٔ ارائه یک راهنمای مناسب برای فعالان این بازار را به‌درستی انجام داده‌اند.
 
بازار اوراق بهادار آمریکا همیشه در تاریخ مورد غبطه جهانیان بوده است و من نمی‌خواهم ببینم که این دست‌ دست کردن‌ها، این اعتبار به‌حق را مخدوش کند.
 
پیرس در یک گفتگوی عمومی با گری گنسلر، رئیس اسبق کمیسیون معاملات آتی کالاهای اساسی، در نمایشگاه بیت کوین ۲۰۱۹ دانشگاه MIT از خودتنظیمی بازارهای ارزهای دیجیتال در صورت امکان، حمایت کرد.
 
پیرس اگرچه در آن زمان از امکان یک قانون‌گذاری ملایم‌تر پشتیبانی کرد اما به لزوم تبعیت عرضه اولیه توکن ها از الزامات ثبت‌نام در SEC هم تأکید داشت. او همچنین از تلاش‌های پلتفرم‌های معاملاتی بزرگ ارزهای دیجیتال برای ثبت کردن صرافی‌ها یا دیگر بازارهای معاملاتی خود در این نهاد با هدف لیست کردن قانونی توکن های اوراق بهادار، حمایت کرد.
 
خانم پیرس در ماه فوریه ۲۰۱۹، اذعان داشت که این روند طولانی‌مدت وضع قوانین ارزهای دیجیتال در آمریکا ممکن است در نهایت مفید باشد و باعث ایجاد آزادی بیشتری برای این صنعت و به بلوغ رسیدن آن شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.