رسانه‌های اجتماعی

May 15, 2019
13:56 چهارشنبه، 25ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99588

محدودشدن پخش زنده فیس بوک پس از تیراندازی‌های نیوزلند

فیس بوک دیروز از وضع قوانین سختگیرانه برای استفاده از خدمات پخش زنده خود خبر داد. این در حالی است که امروز چهارشنبه برخی رهبران جهان در همین زمینه نشستی را در پاریس برگزار می‌کنند.
 
به گزارش رویترز، تصمیم تازه فیس‌بوک در این زمینه، واکنشی به کشتار ۵۱ مسلمان در دو مسجد در کشور نیوزلند تلقی شده است. قاتل استرالیایی مسلمانان نیوزلند حملات وحشیانه خود را از طریق خدمات پخش زنده فیس‌بوک در معرض دید تمامی جهانیان قرار داد.
 
به دنبال وقوع این جنایت، مقامات نیوزلندی و بسیاری از کشورهای دیگر جهان از شرکت‌های فناوری خواستند تا برای مقابله با افراط گرایی و خشونت بیشتر تلاش کنند.
 
بر اساس تصمیم فیس‌بوک، آن دسته از کاربران این شبکه اجتماعی که قبلاً قوانین شرکت را به شیوه‌های مختلفی نقض کرده و به همین علت با محدودیت مواجه شده اند، به طور موقت امکان استفاده از خدمات پخش زنده را از دست می‌دهند. این محدودیت حتی در صورت یک بار تخلف در فیس‌بوک اعمال می‌شود، اما زمان آن کوتاه‌تر خواهد بود. فیس‌بوک هنوز جزئیات بیشتری از این تصمیم را اعلام نکرده است.
 
این شرکت همچنین از اختصاص بودجه به تحقیقاتی در سه دانشگاه برای یافتن روش‌هایی تازه به منظور شناسایی محتوای رسانه‌ای نامناسب و تحریف کننده واقعیات در فضای مجازی خبر داده است.
 
نخست وزیر نیوزلند در واکنش به این اقدام، آن را شروعی خوب توصیف کرده تا تروریست‌ها از استفاده از ابزار یادشده محروم شوند.
 
نشست مشترک برخی رهبران جهان و مدیران شرکت‌های فناوری مانند گوگل، فیس‌بوک و توئیتر در پاریس امروز عصر با هدف بررسی نحوه مقابله با نمایش خشونت در فضای آنلاین و عقد توافقی در این زمینه برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.