اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 16, 2019
11:46 پنجشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99606

اجرای طرح تحول و رویکرد پلتفرمی در شرکت ملی پست

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست با اعلام اینکه با اجرای تغییرات در بدنه مدیران شبکه، اهداف و برنامه های تعیین شده با سرعت بیشتری محقق می شود، از اجرای طرح تحول و رویکرد پلتفرمی (سکوی ارائه خدمات) در این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد.
 
 
به گزارش شرکت ملی پست، حسین نعمتی در مراسم معارفه دو معاون این شرکت اظهار داشت: در اجرای طرح تحول، به دنبال خلق ارزش افزوده و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های شبکه متناسب با شرایط حاکم بر جامعه و تامین نیازهای مشتریان هستیم.
وی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر جوان گرایی و به کارگیری نیروهای خلاق و باانگیزه در پست‌های کلیدی و تصمیم ساز، افزود: توجه بیشتر به استفاده از نیروهای جوان از سال گذشته در پست آغاز شده است و به کمک همین فکرهای جوان به ویژه در سطح هیئت مدیره، طرح تحول و رویکرد پلتفرمی (سکوی ارائه خدمات) طراحی شده که به زودی اجرایی می‌شود.
وی با تاکید بر ماهیت خدماتی بودن شبکه پستی و هزینه بر بودن در بحث سرمایه ها و تجهیزات، گفت: در رویکرد جدید، نگاه ما به سمت بهره وری بیشتر از امکانات و جلوگیری از استهلاک و فرسودگی سرمایه هاست.
معاون وزیر ارتباطات در ادامه به وضعیت عملکردی شرکت ملی پست در سال 97 اشاره کرد و افزود: مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار ارز، کسب و کار پست را مانند بسیاری دیگر از کسب و کارها دچار آسیب دیدگی کرد، اما با اتخاد تدابیر مناسب و مدیریت هوشمندانه، درآمد شبکه به دلیل ارائه خدمات با ارزش افزوده بیشتر، رشد داشت و ترافیک هم وضعیت مناسبی را پشت سر گذاشت.
نعمتی موضوع همکاری پست به عنوان یک شرکت دولتی با الوپیک به عنوان بخش خصوصی را نیز یادآور شد و گفت: این همکاری می تواند آغاز حرکتی نو در ارائه خدمات نوین و همسو با پست‌های موفق دنیا باشد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم طی سخنانی اهمیت همسو شدن با آهنگ تغییرات و تحولات در کسب و کارها را یادآور شد و گفت: ایجاد ارزش افزوده در شرکت‌ها و سازمان‌ها، در گرو این همسویی است و این موضوع در شرکت های قدیمی به دلیل آسیب پذیرتر بودن، معمولا با سختی بیشتری انجام می شود.
امیر ناظمی افزود: پست به عنوان یکی از قدیمی‌ترین حوزه‌های ارتباطی، نیازمند نوسازی و بهره گیری از تکنولوژی‌ها و شیوه‌های نوین ارائه خدمات است تا بتواند در گردونه رقابت با سایر بخش‌ها، خدمات ارزنده‌تری ارائه دهد و موجب هم‌افزایی شود.
معاون وزیر ارتباطات، مشارکت و در هم آمیختن کسب و کار شرکت ملی پست با یک شرکت استارتآپی را اقدامی موثر در به کارگیری ایده‌های نو برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این نگاه در سایر شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تسری یابد.
این برنامه به منظور معارفه حسین غضنفری به عنوان سرپرست معاونت فنی و بازرگانی و میثم حسینی‌لر به عنوان سرپرست معاونت فناوری تدارک یافته بود.
سرپرست معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در این مراسم به بیان اهداف و برنامه های خود پرداخت و گفت: فرایند تغییر در مدیریت شیوه کسب و کار آغاز شده است که در دوره جدید این روند با سرعت و جهت گیری مشخص تری ادامه می یابد.
غضنفری با اشاره به دیدگاه مثبت کارکنان حوزه فنی و بازرگانی به وظایف و مسئولیت‌هایشان، افزود: این دیدگاه می تواند امیدبخش بهبود وضعیت شبکه و تقویت انگیزه در بین تمامی همکاران و همچنین هم افزایی باشد.
وی مهم‌ترین برنامه‌های حوزه فنی و بازرگانی را توسعه کسب و کار پلتفرمی با مشارکت بخش خصوصی بویژه کسب و کارهای نوپا با حداکثر سرعت و همچنین ارتقا کیفیت خدمات اصلی و زیرساخت‌ها و بهینه سازی سرویس‌ها عنوان کرد.
سرپرست معاونت فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، تمرکز بر سنجه های مورد ارزیابی به منظور تحقق اهداف تعیین شده (KPI) را از دیگر اولویت های کاری خود برشمرد و توفیق شرکت ملی پست در عمل به ماموریت‌ها و تحقق اهداف تعیین شده را در گرو همکاری سایر بخش‌ها و حمایت‌های دولتی دانست.
سرپرست معاون فناوری شرکت ملی پست نیز در این مراسم در بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود گفت: در سایه بهره گیری از تجارب موفق گذشته و همسویی مجموعه با این حوزه، به دنبال تسریع در تحقق اهداف و برنامه های تعیین شده هستیم.
حسینی‌لر افزود: راه اندازی پروژه EBOX با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و پیاده سازی برخی سرویس‌ها در بستر این پروژه به منظور سرعت بخشیدن به خدمات، گام برداشتن در مسیر افزایش سطح درآمد شبکه با خلق و تقویت سرویس های با ارزش افزوده و متناسب با نام و نشان معتبر پست و ارائه خدمات باکیفیت‌تر به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی بر بستر قابلیت‌های موجود پست از جمله پروژه ملی GNAF، از مهمترین برنامه های ارتقا و بهبود حوزه فناوری است.
در پایان این مراسم با اعطای لوح یادبود از زحمات و تلاش‌های محمد احمدی معاون پیشین فنی و بازرگانی و کاظم میرزایی معاون فناوری قدردانی شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.