اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 17, 2019
17:22 جمعه، 27ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99620

معاون وزیر ارتباطات آذربایجان برای بسط همکاری با ایران در حوزه ارتباطات ابراز علاقه کرد

معاون وزیر راه، ارتباطات و فن آوری پیشرفته جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران برای بسط همکاری های دو جانبه در حوزه های ارتباطات و فن آوری اطلاعات علاقه مند هستند.
 
'المیر ولی زاده' با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان از ظرفیت ها و تجربیات زیادی در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات برخوردار هستند، افزود: استفاده متقابل از این ظرفیت و تجربیات به توسعه حوزه ارتباطات دو کشور کمک می کند. 
وی هدف از برگزاری دومین کارگروه کارشناسی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو را بررسی راهکارهای توسعه همکاری دو کشور در این حوزه اقتصادی عنوان کرد. 
دومین کارگروه کارشناسی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه جاری به سرپرستی حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران و المیر ولی زاده معاون وزیر راه، ارتباطات و فن آوری پیشرفته جمهوری آذربایجان برگزار شد. 
ولی زاده با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان از پیوندهای دیرینه و مسترکات زیادی برخوردار هستند و روابط دو کشور اکنون در حوزه های مختلف در سطح بالا قرار می گیرد، گفت: روسای جمهوری هر دو کشور دستورات لازم را برای تقویت روابط مشترک صادر کرد ه اند و ما نیز در حوزه مربوطه خود برای تقویت این روابط تلاش می کنیم. 
وی همچنین با اشاره به برقراری روابط خوب میان وزیران ارتباطات جمهوری آذربایجان و ایران افزود: حضور متقابل مسوولان و کارشناسان دو کشور در برنامه های مختلف از جمله نمایشگاه های که در ایران و جمهوری آذربایجان برگزار می شود و نیز به اشتراک گذاشتن تجربیات خود برای یک دیگر، نشان از عزم ما برای توسعه کشورهایمان در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات است.
ولی زاده همچنین عزم جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه اجرای طرح های مشترک در حوزه های استارتاپ ها و خطوط مخابراتی را مورد اشارره قرار داد و افزود: علاوه بر روابط دوجانبه در راستای گسترش همکاری در این زمینه ها در سطح منطقه ای نیز با مشارکت کشورهای منطقه از جمله روسیه و ترکیه تلاش می کنیم. 
وی افزود: مذاکرات و همکاری های منطقه ای ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه در حوزه استارتاپ ها ادامه دارد و بنا بر این با تقویت روابط دو جانبه، گام های مشترک در زمینه ورود به بازارهای دیگر برمی داریم. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.