اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 18, 2019
13:20 شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99662

گوگل می‌داند شما چه چیزی می‌خرید!

گزارش‌های زیادی منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل برای مدتی طولانی به اطلاعات و تاریخچه خریدهای اینترنتی کاربران دسترسی داشته است.
 
از آنجایی که در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی و غول‌های تکنولوژی در جهان به علت نقض حریم خصوصی کاربران تحت فشار نهادهای سیاسی و غیر سیاسی قرار گرفته‌اند، کارشناسان و محققان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری سعی دارند با تحقیقات و بررسی‌های خود دریابند که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی همچون گوگل، آمازون، اپل و غیره تا چه حد به اطلاعات خصوصی کاربرانشان دسترسی دارند و در همین خصوص هرازگاهی با پژوهش‌های جدید خود گزارش‌های جدیدی نیز منتشر می‌کنند که معمولاً جنجال و سر و صدای زیادی در فضای مجازی به راه می‌اندازد.
 
طبق وب سایت the verge، حالا نتایج یکی از این بررسی‌های جدید کارشناسان نشان می‌دهد که گوگل تاریخچه تمامی پرداخت آنلاین و خریدهای اینترنتی کاربران خود تحت تعقیب داشته و به تمامی داده‌های مربوط به آن دسترسی داشته است.
 
آنها بر این باورند که گوگل از طریق حساب‌های کاربری جیمیل اکانت کاربران توانسته به اطلاعات مربوط به پرداخت‌های آنلاین و خریدهای اینترنتی کاربرانش دسترسی داشته باشد که البته هنوز مشخص نیست این دسترسی برای چه مدت زمانی وجود داشته است.
 
گوگل در واکنش به جنجال‌های برانگیخته شده بعد از انتشار این اخبار در بیانیه‌ای عنوان کرده است که به منظور پیگیری پرداخت‌های اینترنتی و آنلاین کاربران این قابلیت در اختیار کاربران سرویس‌های گوگل قرار داده شده است و آنها هر زمان که بخواهند می‌توانند این اطلاعات را حذف کنند.
 
گوگل در ادامه این بیانیه همچنین تاکید کرده است که این اطلاعات تنها برای خود کاربران قابل مشاهده و پیگیری است و توسط هیچ کار برای دیگری حتی گوگل قابل مشاهده و استفاده نخواهد بود.
 
همچنین گوگل خاطرنشان کرده است که هیچیک از اطلاعات مربوطه توسط گوگل برای نمایش تبلیغات و سایت‌های تبلیغاتی به کاربران استفاده نشده و نخواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.