تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

رمز ارز

فناوری اطلاعات

May 21, 2019
14:37 سه شنبه، 31ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99717

امکان ارسال ارزهای دیجیتال در واتس‌اپ فراهم شد

کاربران واتس‌اپ از این پس قادر خواهند بود که ارزهای دیجیتال بیت کوین و لایت کوین را در این پیام‌رسان به یکدیگر ارسال کنند. این قابلیت که به وسیله سرویس Lite.Im ارائه می‌شود، انتقال ارزهای دیجیتال را برای عموم مردم ممکن خواهد ساخت.
 
به گزارش بیتکوینیست و براساس توییتی که روز گذشته منتشر شد، زولو ریپابلیک پلتفرم پیام‌رسان ارز دیجیتالش یعنی Lite.Im را معرفی کرد که روشی آسان برای انتقال و دریافت بیت کوین از طریق واتس‌اپ است.
 
کاربران برای استفاده از این قابلیت باید ربات Lite.Im را اضافه کرده و دستورات مربوط را اجرا کنند. این ربات علاوه بر ارسال و دریافت بیت کوین گزینه‌‌های دیگری نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
لازم به اشاره است که این قابلیت به صورت یک سرویس واسطه عمل می‌کند و فیس‌بوک یا واتس‌اپ دخالتی در تراکنش‌های بیت کوین ندارد. همچنین مالک اصلی بیت کوین‌های ارسالی و دریافتی خود کاربران نیستند و این شرکت به عنوان طرف سوم، دارایی‌های دیجیتال کاربرانش را نگهداری می‌کند.
 
از این نظر امکان هک شدن و سایر ریسک‌هایی که می‌تواند یک صرافی یا شرکت ارائه دهنده خدمات نگهداری متمرکز را تهدید کند، در این سرویس نیز وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که با مراجعه به سایت Lite.Im می‌توان متوجه عدم پشتیبانی این سرویس از پیش شماره‌ ایران (+۹۸) شد.
 
در حال حاضر زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی در Lite.Im موجود است. گفتنی است که این ربات از قابلیت ارسال اتریوم (ETH) و ZTX (توکن پلتفرم زولو ریپابلیک) هم پشتیبانی می‌‌کند؛ از این رو اقدام به ساخت چنین پلتفرمی که امکان ارسال ارزهای دیجیتال را بدهد، می‌تواند یک اقدام تبلیغاتی در جهت بالا بردن ارزش توکن خود پلتفرم هم باشد.
 
گشایشی برای ورود بیت کوین به جهانی بزرگتر
تراکنش‌های بیت کوین و ارزهای دیجیتال در قالب پیام‌های متنی اپلیکیشن‌ها، با همراهی سادگی استفاده از این فناوری، آن‌ها را به جمع گسترده‌‌تری از مردم معرفی می‌کند. سرویس Lite.Im این خدمات را برای پیامرسان فیس‌بوک، تلگرام و حتی در قالب پیام‌های متنی SMS نیز ارائه می‌دهد.
 
طبق گفته‌های این شرکت بلاک چینی، پیام‌های متنی اجتماعی بخش مهمی از مقبولیت عمومی ارزهای دیجیتال را رقم می‌زنند. قابل توجه است که واتس‌اپ به تنهایی بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر دارد و این می‌تواند آغازی برای یک پذیرش گسترده در دنیای ارزهای دیجیتال باشد.
 
ظهور ابزارهای انتقال ارزش در سرتاسر جهان، به ویژه قاره آفریقا و نواحی جنوب شرقی آسیا می‌تواند افراد طرد شده از سیستم بانکی را به کانال‌های پرداخت کریپتو متصل کند.
 
در سال ۲۰۱۹ شاهد اخبار زیادی از سوی شرکت‌های مختلف خواهیم بود که در آن‌ها به پذیرش بیت کوین اشاره می‌کنند. از میزهای فرابورس گرفته تا استفاده از آن به عنوان ابزار مبادله، سلطه پادشاه ارزهای دیجیتال را بر دنیای واقعی بیش از پیش خواهد کرد.
 
به عقیده بسیاری از تحلیلگران، بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک دارایی تکامل یافته است. بسیاری از کسانی که در روزهای ابتدایی آرمان‌های بیت کوین را پذیرفتند، هم‌اکنون رویاهای خود را در حال محقق شدن می‌بینند.
 
فیس‌بوک کوین در حال ورود به میدان نبرد
با توجه به تمرکز فیس‌بوک بر روی ارز دیجیتال خودش و اینکه هر روز اخبار بیشتری از این پروژه مخفی منتشر می‌شود، سرویس Lite.Im در صورت مطرح شدن در چند ماه آینده می‌تواند رقیبی برای فیس‌بوک تلقی شود.
 
انتظار می‌رود که غول فناوری با انتشار فیس‌بوک کوین و با بهره گرفتن از جمعیت گسترده کاربرانش در پلتفرم‌های واتس‌اپ، اینستا‌گرام و فیس‌ بوک، نقطه عطفی در جریان ارزهای دیجیتال به وجود آورد.
 
نظر شما در این باره چیست؟ آیا ۲۰۱۹، سال پذیرش‌های گسترده و ورود نام‌های بزرگی همچون فیس‌بوک و مایکروسافت به دنیای ارزهای دیجیتال خواهد بود؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.