اپراتورها

تلفن همراه

May 21, 2019
15:12 سه شنبه، 31ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99728

نابرابری شرایط قراردادهای اپراتورها با تولیدکنندگان خارجی و داخلی

عضو هیات مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات در راستای رونق تولید گفت: از وزیر ارتباطات درخواست می کنم به اپراتورها تاکید شود که شرایط قراردادی یکسان با شرکت‌های خارجی‌ و داخلی داشته باشند.
 
مهرداد میراسماعیلی مدیرعامل یک شرکت خدمات مخابراتی که در نمایشگاه جانبی معرفی توانمندی‌های تولید داخلی تجهیزات مخابراتی در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در محل وزارت ارتباطات محصولات تولیدی معرفی کرد، گفت: 2 نوع تولیدات داریم که یکی شامل تجهیزات پروژه های FTTH یا GPON از جمله تمام مودم‌های باسیم و بی سیم سمت مشتری است که به طور کامل در شبکه‌ مخابراتی ایران تست شده است و محصول دیگر که بیشتر روی آن تمرکز داریم، مودم‌های LTE سمت مشتری با دامنه‌ استفاده در شبکه‌های موبایل و پهنای باند ثابت هستند.
 
عضو هیات مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات توضیح داد: تمام مراحل تولید این مودم‌ها به طور کامل در ایران انجام می‌شود و تنها قطعاتی که برای تولید این محصول، از خارج وارد می‌شود، چیپ‌ست‌، خازن و مقاومت است، همچنان که در بازدید آقای وزیر از این محصول، به صورت مستقیم از نمایشگاه با کارخانه ارتباط برقرار شد و آقای جهرمی شاهد نحوه‌ تولید مودم در ایران بودند و نمونه‌‌ای برای تست به وزیر هم ارائه شد. تولید انبوه این محصول از دیروز آغاز شده است. 
 
عضو هیات مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات تاکید کرد:‌ در قالب یک برند ثبت شده‌ داخلی در کشور تولید می‌کنیم که پس از حدود هفت سال بین مردم جا افتاده است و در حالی که در ابتدا مردم توقع چنین کیفیتی از محصول ایرانی را نداشتند اما در نهایت بازخوردهای خوبی از رضایت مردم از این محصول داخلی گرفته‌ایم و پیش بینی می‌کنیم به زودی به کشورهای منطقه صادرات داشته باشیم.
 
*حمایت موثر از بخش داخلی در یک سال اخیر
 
میراسماعیلی خاطرنشان کرد: حمایتی که در یک ‌سال گذشته به دلیل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از بخش داخلی شد و وزارت صنعت و مجلس شورای اسلامی، تاکیدات زیادی هم بر حمایت و استفاده از تولید و ظرفیت داخل داشتند، کمک بزرگی به ما کرد. از اواسط سال 96 حمایت‌ها بیشتر شد که رونق زیادی در تولید را برایمان رقم زد. در نهایت از سال گذشته بدون هیچ کمک مالی و با سرمایه‌ خصوصی رشد خوبی داشته‌ایم.
 
عضو هیات مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات افزود: در حال حاضر می‌توانیم از شیفت اول به شیفت دوم در خط تولید برویم و برای حدود 200 نفر اشتغالزایی داشته باشیم. البته با توجه به نیاز بازار، معتقدیم که اگر حجم تولید ما به ظرفیت واقعی گفته شده که در وزارت صنایع معادل 560 هزار مودم در سال است برسد، می توانیم 500 نفر اشتغالزایی مستقیم حدود 1000 نفر اشتغال غیرمستقیم داشته باشیم که رقم بالایی در بازار IT است.
 
*شرایط قراردادی مشابه با خارجی ها می خواهیم
 
وی با طرح خواسته از وزیر ارتباطات، گفت: از وزیر ارتباطات می‌خواهیم که به اپراتورها تاکید داشته باشند تا شرایط قراردادی که با خارجی‌ها دارند از جمله شرایط پرداخت، با شرکت‌های داخلی هم داشته باشند. شرایط برابر با خارجی‌ها می‌خواهیم و توان‌مان را به آنها خواهیم رساند. باید اپراتورها رفتار مناسبی با تولیدکنندگان داخلی داشته باشند تا رونق اتفاق افتد. از سوی دیگر سرمایه‌ در گردش به بحث مهمی برای شرکت‌های داخلی تبدیل شده و اگر اپراتورها کمک نکنند، به تولیدات داخلی ضربه‌ وارد می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.