امینت

تلفن همراه

May 22, 2019
14:25 چهارشنبه، 1ام خردادماه 1398
کد خبر: 99751

موبایل های بدلی در مکزیکوسیتی پرطرفدار شدند

 
با رواج زورگیری در مکزیکو سیتی، ساکنان این شهر به خرید موبایل های بدل روی آورده اند تا از موبایل های واقعی خود محافظت کنند. این روند به کسب و کار خرید موبایل بدلی در مکزیک رونق داده است.
 
به گزارش ایندپندنت، زورگیری در شهر مکزیکو سیتی اوج گرفته و به همین دلیل بسیاری از شهروندان یک بدل موبایل با خودشان حمل می‌کنند.
 
این موبایل‌های بدل ۳۰۰ تا ۵۰۰ پزو مکزیک قیمت دارند. این دستگاه‌های بدلی با نمایشگرها و بدنه‌هایی که بسیار به نمونه واقعی شباهت دارند، جایگزین‌های قابل قبولی هستند. جالب آنکه درون این موبایل‌های بدل یک تکه فلز نیز قرار داده شده تا سنگین‌تر شود.
 
مارتا پاتریشیا استرادا یکی از قربانیان زورگیری بوده است. او می‌گوید بسیاری از ساکنان این شهر با ترس در خیابان‌ها تردد می‌کنند. به گفته او حتی استفاده از حمل ونقل عمومی نیز یک ریسک به حساب می‌آید.
 
از سوی دیگر یک فروشنده موبایل ادعا می‌کند هر هفته ۳ یا ۴ موبایل بدلی می‌فروشد. به گفته او مردم می‌دانند در مواجهه با سارقان مسلح باید فقط در عرض چندثانیه موبایل‌های خود را به آنها بدهند.
 
اما جالب آنکه به نظر نمی‌رسد کسب وکار فروش موبایل‌های بدل نوپا باشد. به گفته یکی از فروشندگان بازار موبایل این شهر، اکنون ۱۴ سال است که موبایل‌های بدلی خرید و فروش می‌شوند. اما قبلاً مغازه‌های موبایل فروشی این موبایل‌ها را می‌خریدند تا در برابر سارقان از خود محافظت کنند.
 
به گفته یکی از فروشندگان موبایل قیمت یک آیفون بدلی ۳۰۰ پزو است حال آنکه آیفون واقعی ۱۸ هزار پزو ارزش دارد.
 
در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۹ به طور متوسط روزانه ۷۰ مورد زورگیری در مکزیکو سیتی گزارش شده که دوسوم قربانیان آنها عابران خیابان بوده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.