امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 22, 2019
15:47 چهارشنبه، 1ام خردادماه 1398
کد خبر: 99756

شکایت فرزند یک آهنگساز از اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت

تعدادی از بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکا به علت نقض حقوق مالکیت معنوی و ارائه مستقیم و غیرمستقیم خدمات فروش موسیقی، بدون رعایت کپی رایت تولیدکننده این آثار مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند.
 
به گزارش آسین ایج، این شکایت توسط فرزندخوانده آهنگسازی به نام هارولد آرلن بر علیه شرکت‌های اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت تقدیم دادگاه شده است. این شرکت‌ها به فروش بدون اجازه ۶۰۰۰ قطعه موسیقی تنظیم شده توسط این فرد متهم شده‌اند.
 
فرزندخوانده هارولد آرلن، این اقدام اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت را به معنای نقض حقوق مالکیت معنوی خود دانسته و خواستار دریافت غرامتی ۴.۵ میلیون دلاری از آنها شده است.
 
در شکایت تنظیم شده فرزندخوانده این آهنگساز چنین آمده که خدمات پخش موسیقی آنلاین موجب دریافت و ذخیره سازی بدون اجازه آثار وی شده‌اند و کپی‌های غیرمجاز موسیقی‌های وی با قیمت‌هایی کمتر از کپی‌های مجاز و اصلی به فروش رسیده‌اند. با توجه به اینکه این کار بدون رضایت و اطلاع آرلن انجام شده وی در تلاش برای دریافت غرامت از اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت است.
 
هارولد آرلن که در سال ۱۹۸۶ درگذشته است آهنگساز و ترانه سرای اهل ایالات متحده آمریکاست که در سال ۱۹۳۹ میلادی، برندهٔ جایزه اسکار بهترین ترانه فیلم شد. از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته است می‌توان به جادوگر شهر از و ستاره‌ای متولد شده است، اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.