تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 26, 2019
12:39 یکشنبه، 5ام خردادماه 1398
کد خبر: 99773

اقدامات آموزشی لیفت و اوبر در زمینه امنیت سفر

موضوع امنیت یکی از چالش‌های پیش روی هر سیستم‌ حمل‌ونقلی است.
 
در بین سیستم‌های مختلف حمل‌ونقلی، تاکسی‌های اینترنتی با قابلیت‌هایی مانند رصد آنلاین، بررسی موقعیت مکانی و سوابق رانندگان توانسته‌اند تا حدود زیادی اطمینان خاطر را در بین مسافرانشان فراهم کنند. اما نکته‌ی دیگری که نباید از آن غافل شد این است که بخشی از مسئله تامین امنیت بر عهده مسافر است که باید با فرهنگ‌سازی و آموزش آن را ارتقا داد. اخیرا پس از آنکه یکی از مسافران اوبر به جای خودروی این سامانه به اشتباه سوار ماشین دیگری شد و در این سفر جان خود را از دست داد، این شرکت و همتای دیگرش، یعنی شرکت لیفت، اعلام کردند که برنامه‌های جدیدی برای افزایش امنیت در این سامانه‌ها دارند. این برنامه‌ها علاوه بر تغییراتی که در اپلیکیشن است، بخش آموزش و فرهنگ‌سازی را هم در بر می‌گیرد.
 
آموزش در دانشگاه
 
اوبر بعد از این اتفاق اعلام کرد که در یک همکاری با دانشگاه کارولینای جنوبی تلاش دارد آگاهی عمومی در مورد امنیت سفر را افزایش دهد. سخنگوی اوبر در ارتباط با این اتفاق گفت: «ما از سال ۲۰۱۷ تلاش کردیم تا به مردم در مورد شناسایی رانندگان جعلی آموزش دهیم. با تمام وجود از اتفاقی که افتاد متاسف هستیم و همدری عمیق خود را با خانواده این فرد اعلام می‌کنیم.». به نظر می‌رسد اوبر تلاش دارد با برگزاری کمپین‌ها و راه‌اندازی قابلیت‌های جدیدی مثل ارسال پوش نوتیفیکیشن برای مسافران قبل از سوار شدن به خودرو، به افزایش امنیت در ناوگانش توجه نشان دهد. سخنگوی لیفت هم ضمن اشاره به اینکه امنیت جامعه بالاترین اولویت این سامانه است گفت: «برای داشتن قابلیت‌ها و قوانینی که به وسیله آنها بتوانیم از رانندگان و مسافران‌مان حفاظت کنیم به سختی می‌کوشیم.»
 
 قبل از سوار شدن به این نکات توجه کنید:
 
 این در حالی است که هر مسافری که از سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل استفاده می‌کند باید قبل از سوار شدن این ۳ نکته را رعایت کند: ۱. کنترل پلاک خودرو ۲. تطبیق مدل و رنگ خودرو ۳. مقایسه عکس راننده در اپلیکیشن با چهره فرد داخل خودرو. این موارد کمک می‌کند تا شما اطمینان حاصل کنید که درست سوار شده‌اید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.