تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 26, 2019
12:43 یکشنبه، 5ام خردادماه 1398
کد خبر: 99776

پروژه تازه آمازون برای اسکن سه بعدی بدن انسان‌ها

آمازون به منظور افزایش شناخت از بدن انسان‌ها و در قالب یک طرح مطالعاتی بزرگ، قصد دارد بدن افراد داوطلب را به صورت سه بعدی اسکن کند.
 
به گزارش آسین ایج، افرادی که در این طرح مشارکت کنند به عنوان هدیه ۲۵ دلار کارت هدیه آمازون را برای خرید از این شرکت بزرگ تجارت الکترونیک دریافت می‌کنند.
 
مشارکت کنندگان در این طرح ابتدا باید در یک جلسه توجیهی ۳۰ دقیقه‌ای در دفتر مرکزی آمازون در نیویورک شرکت کنند و پس از اندازه گیری قد و وزن آنها، اسکن سه بعدی بدن آن بدون نیاز به درآوردن یا تعویض لباس انجام می‌شود.
 
هنوز مشخص نیست آمازون قصد دارد چه نوع استفاده‌ای از این اطلاعات به عمل آورد. اما کارشناسان معتقدند که آمازون به طور قطع از این کار اهداف بازاریابی را تعقیب کرده و قصد دارد شناخت بیشتری از مشتریان خود و ویژگی‌های فیزیکی و جسمانی آنان به دست آورد.
 
آمازون در سال‌های اخیر طرح‌های جاه طلبانه ای را برای تسهیل خرید کالا به اجرا گذاشته که از جمله آنها می‌توان به امکان خرید بدون نیاز به استفاده از کارت اعتباری و تنها با عبور از کنار کالای مدنظر و انتخاب آن اشاره کرد و این احتمال وجود دارد که طرح پژوهشی جدید آمازون به این ابتکار عمل نیز مربوط باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.