رسانه‌های اجتماعی

May 29, 2019
14:44 چهارشنبه، 8ام خردادماه 1398
کد خبر: 99825

رسانه‌های اجتماعی در حال تغییر نحوه دریافت اخبار ما هستند

رسانه‌های اجتماعی در حال تغییر نحوه دریافت اخبار ما هستند، و تعداد بیشتری از مردم توسط فیس بوک، یوتیوب و توییتر از اخبار مطلع می‌شوند.
 
techtimes نوشت: براساس یک مطالعه توسط موسسه تحقیقات روزنامه نگاری رویترز، بیش از ۵۱ درصد از کاربران آنلاین حداقل یک بار در هفته اخبار خود را از رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند.
 
اعتقاد بر این است که این موضوع عمدتا به دلیل افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند است.
 
این روند به ویژه در کشورهای در حال توسعه مرتبط است که دسترسی محدود به منابع خبری مستقل وجود دارد.
 
جای تعجب نیست که بیشترین گروه جمعیتی ۱۸ تا ۲۴ ساله بوده که ۲۸ درصد آن‌ها منبع اصلی اخبار را رسانه‌های اجتماعی می‌دانند (تنها ۲۴ درصد از آنها گفته‌اند که از تلویزیون اخبار را دنبال می‌کنند).
 
فیس‌بوک، یوتیوب و توییتر پلتفرم جدید رسانه‌های اجتماعی است. البته، این روند برای کسب و کارهای سنتی اخبار و خبرگزاری‌ها، که به طور منفی بر جریان درآمد آنها تاثیر می‌گذارد، مخرب است.
 
این گزارش بر اساس نظرسنجی YouGov از بیش از ۵۰،۰۰۰ مصرف کننده اخبار آنلاین در ۲۶ کشور است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.