اپلیکیشن

تلفن همراه

May 29, 2019
18:32 چهارشنبه، 8ام خردادماه 1398
کد خبر: 99843

محدوده سرعت‌مجاز و یک قابلیت دیگر به گوگل‌مپ می‌آید

گوگل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد قابلیت‌های کاربردی اپلیکشن Waze را به گوگل مپ بیفزاید تا کاربران بتوانند از محدوده مجاز سرعت و دوربین‌های پلیس در طول مسیر مطلع شوند.
 
گوگل مپ که بدون شک یکی از بزرگترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌های مورد استفاده کاربران در جهان به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که از بزرگترین رقیب خود، اپلیکیشن ویز ( Waze ) عقب مانده بنابراین در تلاش است تا با ارائه و انتشار جدیدترین و پرکاربردترین قابلیت‌های آن نظر و رضایت خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.
 
حالا گوگل در تازه‌ترین اخبار منتشر شده در وب سایت phonearena اعلام کرده است که در آپدیت جدید گوگل مپ، دو ویژگی جدید پرکاربردی که در waze وجود دارد به این پلتفرم اضافه خواهد شد تا کاربران در طول مسیر بتوانند از محدوده سرعت مجاز در بزرگراه، خیابان و جاده‌های مختلف باخبر شده و در کنار آن، نزدیک شدن به دوربین‌های پلیس را که ممکن است آنها را به علت سرعت غیرمجاز و سایر کارهای خلاف قوانین رانندگی جریمه کند، مطلع کند.
 
هرچند که این قابلیت از سوی بسیاری از منتقدان مورد نقد و اعتراض بسیاری از کاربران و کارشناسان و همچنین مقامات پلیس قرار گرفته بود، اما حالا به نظر می‌رسد که با توجه به محبوبیت و کاربرد بالای آن، گوگل نیز تصمیم گرفته است این دو قابلیت جدید را به پلتفرم خود بیافزاید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.