تلفن همراه

گوشی

May 29, 2019
18:59 چهارشنبه، 8ام خردادماه 1398
کد خبر: 99855

هواوی همچنان دومین فروشنده بزرگ موبایل در دنیا

آمار فروش دستگاه های موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۱۹میلادی نشان می دهد با وجود کاهش فروش شرکت های بزرگ از جمله اپل، فروش هواوی افزایش یافته و این شرکت دومین فروشنده بزرگ موبایل دنیا است.
 
به گزارش سی ان بی سی، آمار مربوط به فروش موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده است. این آمار نشان می‌دهد تمام شرکت‌های دست اندر کار این بازار با رکود مواجه هستند. البته در این میان فقط یک استثنا وجود دارد و آن شرکت هواوی است.
 
طبق آمار شرکت IDC فروش موبایل برای ششمین سه ماهه متوالی کاهش یافت و در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ میلادی تعداد موبایل‌های بارگیری شده به ۳۱۰.۸ میلیون دستگاه رسید. این رقم نشان دهنده کاهشی ۶.۶ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته است.
 
IDC یک شرکت چینی است که اطلاعات بازار و خدمات مشاوره‌ای را در حوزه فناوری، مخابرات و بازارهای مصرفی محصولات فناوری فراهم می‌کند.
 
طبق آمار موجود، در حالی که بیشتر تولید کنندگان موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ میلادی با کاهش فروش روبرو بودند، میزان محموله‌های هواوی ۵۰ درصد افزایش یافته است.
 
این شرکت ۱۹ درصد از کل بازار موبایل جهان را در اختیار دارد. پورتفولیو وسیع و متنوع موبایل‌های هواوی در این روند نقش مهمی داشته است. بیشترین میزان فروش هواوی نیز به دستگاه‌های ارزان و میان رده تعلق دارد. با این وجود هنوز هم هواوی در رده دوم جدول تولید کنندگان موبایل و بعد از سامسونگ قرار دارد.
 
سامسونگ با وجود کاهش ۸.۱ درصدی موبایل‌هایش در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ میلادی، ۷۱.۹ میلیون دستگاه بارگیری کرد و با در اختیار داشتن ۲۳.۱ درصد از سهم بازار همچنان پیشتار است.
 
از سوی دیگر اپل با بار گیری ۳۶.۴ میلیون دستگاه در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ میلادی، ۱۱.۷ درصد از سهم کل بازار موبایل جهان را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ میلادی ۳۰.۲ درصد از سهم بازار موبایل جهان در اختیار اپل بود. با وجود کاهش قیمت آیفون در چین و مذاکرات، روند نزولی کاهش فروش آیفون همچنان ادامه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.