پست

تلفن همراه

رگولاتوری

May 31, 2019
18:00 جمعه، 10ام خردادماه 1398
کد خبر: 99865

قیمت تمام شده خدمات پستی با حضور 4 معاون وزیر بررسی شد

 
 
مدل قیمت تمام شده خدمات پستی و نحوه محاسبه آن در جلسه امروز معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، در جلسه‌ای که امروز با حضور معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیئت‌مدیره پست، معاونین فنی و بازرگانی و فناوری مدیرعامل و تنی چند از مدیران حوزه برنامه‌ریزی برگزار شد، مدل قیمت تمام‌شده خدمات پست و تسهیم هزینه‌ها بر مبنای چهار دسته فعالیت‌های اصلی و بر اساس زمان و وزن مرسولات پستی تشریح تبادل‌نظر شد.
 
در این جلسه حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل با اشاره به آمار موجود گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، شفاف‌سازی در این زمینه صورت گرفته و درصددیم تا در همه بخش‌ها، قیمت تمام‌شده خدمات را محاسبه و بر مبنای آن فعالیت کنیم.
 
 
وی با تأکید بر تفکیک خدمات سود ده از زیان ده و نحوه ارائه خدمات به مردم و طرف‌های قرارداد گفت: باید با ارائه مدل جدیدی از قیمت تمام‌شده خدمات، ارائه خدمات پایه را به عموم مردم به‌ویژه نقاط کم برخوردار اختصاص داده شود و به کسب‌وکارها و مشتریان کلان نیز خدمات باارزش افزوده ارائه شود.
 
نعمتی تأکید کرد: درهرصورت باید ضمن برآورده ساختن انتظارات حاکمیت و دولت در ارائه خدمات پایه پستی، موافقت وزیر و مجمع صاحبان سهام را نیز در محاسبه بهای تمام‌شده خدمات کسب کرد.
 
در ادامه سیروس موثقی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر با اشاره به ساختار شرکتی پست گفت: برای اداره بهینه یک شرکت به ابزارهای مختلفی نیاز است و نظام شرکتی ایجاب می‌کند با تکیه‌بر بهای تمام‌شده خدمات و نگاه اقتصادی اداره شود.
 
وی همچنین از پست به سبب جمع‌آوری اطلاعات علیرغم سختی‌ها و محدودیت‌های موجود نیز قدردانی کرد. 
 
فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر نیز در این جلسه با اشاره به سؤالاتی که در سنوات گذشته از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان وجود دارد گفت: برای افزایش نرخ خدمات، باید بهای تمام‌شده آن محاسبه و گزارش شود.
 
وی با تأکید بر این نکته که احصاء بهای تمام‌شده خدمات تکلیف دولت است گفت: این ظرفیت در اساسنامه پست وجود دارد و می‌توان با اتخاذ سازوکار مناسب، نسبت به دریافت امتیازات بر مبنای فعالیت‌های پست امیدوار بود.
 
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر افزود: انتظار این است که با سوددهی در خدمات غیر پایه، زیان ناشی از خدمات پایه جبران شود و باید حرکت در این مسیر ادامه یابد.
 
وی ابراز امیدواری کرد: با بازنگری در نحوه ارائه خدمات با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، به سمت افزایش ارائه خدمات غیر پایه رفته و از این طریق سطح درآمد پست را نیز ارتقاء دهیم.
 
فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز گفت: افزایش نرخ خدمات برای پست کارساز نیست و باید با جذب و افزایش سهم بازار، درآمد را بالا برد.
 
وی توجه به بازار بالقوه را مهم‌ترین گام در پایداری وضعیت پست برشمرد و گفت: در این عرصه توجه به توسعه خدمات نوین و بازار بالقوه می‌تواند وضعیت پست را در رقابت پایدار ساخته و بهبود دهد.
 
در این جلسه، اعضای هیئت‌مدیره پست و معاونین مدیرعامل نیز در خصوص قیمت تمام‌شده خدمات، نحوه محاسبه و مدل‌های مختلف آن مطالبی بیان کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.