تلفن همراه

گوشی

May 31, 2019
18:52 جمعه، 10ام خردادماه 1398
کد خبر: 99886

افت ۲۶ درصدی تقاضا برای گوشی‌های هواوی در جهان به دلیل تحریم‌های آمریکا

به دلیل تحریم‌های آمریکا طی ۴ روز گذشته گوشی های هواوی محبوبیت خود را از دست داده اند و تقاضای آنها در انگلیس نصف شده و در سطح جهانی ۲۶ درصد کاهش یافته است.
 
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، هواوی چین که تحت تحریم‌های فلج کننده آمریکا قرار دارد شاهد 25 درصد کاهش صادرات در سال جاری خواهد بود و احتمالاً گوشی‌های هوشمند آن از بازارهای جهانی حذف می شوند.
 
 ارسال محموله های گوشی هوشمند در هواوی، دومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند جهان از نظر تعداد ،در صورت ادامه تحریم ها در 2019 بین 4 تا 24 درصد افت میکند.
 
 متخصصین انتظار دارند صادرات هواوی طی 6 ماه آینده کاهش یابد ولی به خاطر عدم اطمینانی که نسبت به این تحریم‌ها وجود دارد، عددی برای این کاهش تخمین  نزده اند.
 
 وزارت بازرگانی آمریکا هفته گذشته هواوی را از خرید کالاهای آمریکایی منع کرد و درگیری تجاری خود را با چین افزایش داد.
 
این ممنوعیت شامل کالاها و خدمات دارای تکنولوژی آمریکایی یا مواد اولیه آمریکایی تا 25 درصد یا بیشتر می شوند ، بنابراین ممکن است شرکت‌های غیرآمریکایی را هم تحت تاثیر قرار دهند.
 
  شرکت های تکنولوژی مثل گوگل و سافتبنک که تحت مالکیت طراح ریزتراشه‌های ARM هستند، اعلام کردند معامله با هواوی را متوقف می‌کنند.
 
لیندا سو، مدیر استراتژی های گوشی هوشمند در موسسه استراتژی آنالیتیکس، گفت:« اگر هواوی دسترسی خود را به گوگل از دست بدهد، از بازار گوشی‌های هوشمند اروپای غربی در سال آینده حذف می شود».
 
 او پیش بینی می کند ارسال محموله های هواوی 23 درصد در سال آینده کاهش یابد ولی عقیده دارد این شرکت می‌تواند با توجه به بازار بزرگ چین سرپا بماند.
 
 فوبون ریسرچ  که قبلا پیش بینی کرده بود هوآوی 258 میلیون گوشی هوشمند در 2019 صادر می‌کند ،حالا انتظار دارد این شرکت تنها 200 میلیون در بدترین حالت صادرات داشته باشد
 
 هواوی حدود 30 درصد بازار اروپا را در دست دارد و 208 میلیون گوشی در سال گذشته صادر کرده است که نیمی از آن به بازارهای خارج از چین بوده است .اروپا مهمترین بازار چین است.
 
 هواوی اعلام کرد در حال توسعه تکنولوژی های مورد نیاز خود است تا بتواند سالها خودکفا باشد. ولی متخصصان  این ادعا را باور نمی کنند. آنها می گویند اجزای کلیدی و مالکیت فکری لازم برای گوشی های هواوی خارج از آمریکا قابل دسترس نیستند.
 
 طی 4 روز گذشته گوشی های هواوی محبوبیت خود را از دست داده اند و تقاضای آنها در انگلیس نصف شده و در سطح جهانی 26 درصد کاهش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.