تلفن همراه

جمع بسته‌ها و خدمات اینترنتی دور یک ستاره مربع

منبع: ایرنا
خرید بسته‌های اینترنتی معمولاً با شماره‌گیری کدهای مختلف انجام میشود. به خاطر سپردن این کدها کار سختی است. این ستاره مربع‌ها در اکثر مواقع مشترک را به اشتباه می‌اندازد و آنها بسته اشتباهی را انتخاب می‌کنند. وجود سامانه جامع برای ارائه خدمات اینترنتی، راه‌حلی است که این مشکلات را برطرف کرده است.
 
برای خرید و تمدید بسته های اینترنتی تلفن همراه، کاربران باید روی سرشماره و کدهای دستوری مختلف، بسته مورد نظرشان پیدا و آن را فعال می کردند. کدهای مختلفی که برای بسته های کوتاه مدت و بلند مدت وجود داشت و هم چنین تفاوت رنج کدها به قدری زیاد بود که عملاً مشترک را با مشکل مواجه می کرد. به طور مثال مشترک فراموش می کرد که ماه قبل با چه کد دستوری یک بسته اینترنت خریداری کرده و چطور دوباره باید آن را تمدید کند. این مسئله ضرورت نیاز به طراحی یک سامانه را بیش از پیش مشخص کرد.
بنا بر همین مسئله، اپراتور اول ارتباطی سامانه جامعی را برای ارائه خدمات اینترنتی یکپارچه مشترکان طراحی کرده است.
این سامانه روی درگاه #۱۰۰* فعال و عملاً در راستای سهولت کار و دسترس پذیر بودن برای مشترکان طراحی و ارائه شده است؛ تمرکز این سامانه روی هر آن چیزی است که مشترکان دائمی و اعتباری از دنیای اینترنتی این اپراتور می‌خواهند.
در این سامانه مانند سایر بسترهای ارائه خدمات، شفافیت در استعلامات به چشم می خورد و مشترکان می‌توانند علاوه بر ریز مصرف بسته هایشان، به لیست بسته های فعال، رزرو بسته‌ها، تفکیک میزان مصرف ترافیک اینترنت از اینترانت و… دسترسی داشته باشند.
در سامانه جامع ستاره ۱۰۰ مربع امکان مدیریت و خرید بسته های مختلف وجود دارد.
اکنون قرار است تمامی کدهای دستوری قبلی مرتبط با بسته های اینترنتی در کنار سامانه جامع ارائه خدمات و البته به صورت مدت زمان محدود فعال باشد اما تمامی مشترکانی که کدهای سابق را شماره گیری می کنند به صورت اتوماتیک روی بستر ستاره ۱۰۰ مربع منتقل خواهند شد تا نسبت به فعال شدن این سامانه یکپارچه مطلع شوند و درخواست های خود را در آینده از این طریق پیگیری کنند.
طبیعتاً بعد از مدت زمان در نظر گرفته شده، کدهای دستوری قبلی غیر فعال خواهد شد.
نیاز به ارائه این خدمت که در راستای رفع نیاز مشترکان در اپراتور همراه اول ارائه شده، در همه اپراتورها احساس می شود.
این سامانه در تطابق و تعامل کامل با بسترهای پیامکی، اپلیکیشن، وب سایت و IVR است و مشترکان از هر کدام این بسترها برای دریافت خدماتشان استفاده کنند، عملاً به محتوای یکسانی دسترسی خواهند داشت.

​​