تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

June 1, 2019
17:08 شنبه، 11ام خردادماه 1398
کد خبر: 99914

اپل نبض بازار گجت‌های پوشیدنی را در دست گرفت

بیشترین فروش و عرضه گجت های هوشمند پوشیدنی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به اپل اختصاص داشته است.
 
با توجه به آنکه در چند سال اخیر گجت‌های پوشیدنی همچون ساعت‌های هوشمند از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده است، تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی مؤسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که اپل نخستین گزینه انتخابی از سوی کاربران برای خریداری و استفاده از گجت های هوشمند پوشیدنی همچون ساعت‌های هوشمند بوده است. این آمارها همچنین نشان می‌دهد که بعد از اپل، دو شرکت چینی یعنی شیائومی و هواوی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم فروش و عرضه گجت های پوشیدنی در جهان ایستاده و قرار گرفته‌اند.
 
به عبارتی دیگر، شرکت آمریکایی اپل با اختصاص سهم ۲۶ درصدی از بازار گجت های پوشیدنی، شیائومی با سهم ۱۳ درصدی و هواوی نیز با سهم ۱۰ درصدی توانسته‌اند در بازارهای جهانی رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کنند.
 
البته برخلاف اعمال تحریم و محدودیت‌های تجاری علیه هواوی، این شرکت چینی همچنان توانسته است روند افزایشی و موفقیت آمیزی را در میزان فروش محصولات پوشیدنی خود داشته باشد چراکه آمارهای فروش سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی نشان می‌دهد که هواوی توانسته یک رشد ۲۸۲.۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کند که این خود برای این غول تکنولوژی چینی موفقیت بزرگی به شمار می‌آید.
 
پیش‌تر نیز گزارش‌های منتشر شده نشان از سلطه اپل و شیائومی بر بازارهای جهانی فروش محصولات و گجت های پوشیدنی هوشمند داشت.
 
بر اساس وب سایت the verge، گجت‌های پوشیدنی به لطف فناوری‌های جدید و پیشرفته از زمان معرفی آن تاکنون توانسته است بخش اعظمی از فروش شرکت‌های تکنولوژی در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد، به‌گونه‌ای که تولیدکنندگان موبایل همگی به سمت طراحی و تولید گجت‌های پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای هوشمند روی آورده‌اند.
 
تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری پیش‌بینی کرده‌اند که گجت‌های هوشمند پوشیدنی همانطور که سال‌های گذشته با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است، در سال‌های آتی نیز از استقبال گسترده کاربران برخوردار شود و کاربران با معرفی و عرضه محصولات جدید به استفاده از این گجت‌های هوشمند و پوشیدنی روی آورند.
 
ساعت‌های هوشمند، مچ‌بندهای ورزشی هوشمند و عینک‌های هوشمند همگی از نمونه‌های موفق و پرفروش بازار گجت‌های پوشیدنی هستند که توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند و توجه خیل عظیمی از کاربران محصولات فناوری را به سمت و سوی خود جلب کنند.
 
یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی هوشمند، ساعت‌های هوشمند نظیر اپل واچ و همچنین ساعت‌های می‌برند شیائومی است به گونه‌ای که با گسترش و افزایش استقبال کاربران از آن، پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی جای ساعت‌های مکانیکی و معمول گذشته را بگیرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.