سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 4, 2019
5:32 سه شنبه، 14ام خردادماه 1398
کد خبر: 99997

اپل نسل جدید کامپیوترهای مک پرو را با طراحی کاملا جدید معرفی کرد

 
سطل آشغال، اسمی است که روی نسل قبلی مک پرو گذاشته بودند و بسیاری اپل را به دلیل طراحی عجیب این کامپیوتر، به تمسخر گرفتند. حالا پس از مدت‌ها انتظار و شایعه و خبر، اپل نسل جدید مک پرو را معرفی کرده که طراحی ماژولار داشته و خنک‌تر از نسل قبلی، کار می‌کند. این کامپیوتر جدید دقایقی پیش در WWDC 2019 به نمایش در آمد.
 
New-Mac-Pro.jpeg
 
در نگاه اول، طراحی جدید این کامپیوتر بسیار شبیه به مک پرو قدیمی است که بسیاری عقیده داشتند شبیه رنده برای پنیر است! حالا شاهد طراحی مشابه همان رنده هستیم که بهتر شده و به لطف بازطراحی بخش داخلی آن، ماژولار بودن به مک پرو جدید اضافه شده است.
 
Mac Pro جدید از آخرین نسل از پردازنده‌های Intel Xeon استفاده می‌کند و می‌توان آن را تا مدلی با ۲۸ هسته پردازشی ارتقا داد. نسخه ۲۸ هسته‌ای این کامپیوتر، منبع انرژی ۳۰۰ واتی دارند و با سیستم خنک کننده جدید، می‌توانند در هر لحظه، بهترین عملکرد پردازنده را ارائه کنند. حافظ رم در این کامپیوتر هم می‌تواند تا ۱.۵ ترابایت ارتقا داشته باشد و بله، جمله قبل را درست خواندید! داخل مک پرو جدید هشت اسلات PCI Express نیز وجود دارد. همچنین در بخش جلویی این کامپیوتر، شاهد دو پورت USB-C و دو پورت USB-A خواهیم بود که نسبت به بسیاری از کامپیوترهای حرفه‌ای دیگر، حداقل یک پورت USB-C اضافه‌تر دارد.
 
New-Mac-Pro-and-New-Display.jpg
 
مک پرو جدید می‌تواند تا کارت گرافیک Radeon Pro Vega II داشته باشد. اما می‌دانید چه چیزی برای ویدیو ادیتورها بهتر است؟ داشتن چهار کارت گرافیک! درواقع اپل یک ماژول برای این کامپیوتر ساخته که نام آن Afterburner خواهد بود. این ماژول می‌تواند به گرافیک‌های AMD Radeon Pro Vega 2 و Vega 2 Duo مجهز شود و در مجموع چهار کارت گرافیک در اختیار کاربر بگذارد. مک پرو با کمک این مازول می‌تواند سه ویدیو ۸K خام یا RAW را به صورت همزمان پخش کند و یا ۱۲ ویدیو ۴K را به صورت همزمان استریم کند! این کارت یا ماژول به تنهایی می‌تواند ۶ میلیارد پیکسل را در هر ثانیه پردازش کند که فوق العاده است.
 
این حجم از پردازش، قطعا به خنک‌کننده قدرتمند و البته منبع برق قدرتمندی هم نیاز دارد. منبع انرژی مک پرو نیز می‌تواند تا ۱.۴kW انرژی برای این کامپیوتر فراهم کند. سه فن بزرگ در جلوی این کامپیوتر قرار دارند که درست پشت سوراخ‌های جلویی مک پرو قرار گرفته‌اند و می‌توانند هوا را با سرعت ۳۰۰ فوت مکعب در دقیقه، جابه‌جا کنند. همچنین با وجود قدرت بالای این فن‌ها، اپل می‌گوید که مک پرو جدید ساکت خواهد بود و صدای آن بیشتر از کامپیوترهای iMac Pro نخواهد نشد. اپل حتی به خریداران این کامپیوتر این امکان را می‌دهد که برای مک پرو خود چرخ هم خریداری کنند تا بتوانند این کامپیوتر بزرگ را راحت‌تر جابه‌جا کنند!
 
New-MacPro-2.jpg
 
مک پرو جدید قرار است از پاییز امسال عرضه شود و قیمت پایه آن ۵۹۹۹ دلار تعیین شده است. با این قیمت، مشخصاتی سخت‌افزاری که دریافت می‌کنید شامل ۳۲ گیگابایت حافظه رم و پردازنده هشت هسته‌ای Intel Xeon می‌شود. کارت گرافیک این مدل نیز Radeon Pro 580X خواهد بود و حافظه داخلی نیز ۲۵۶ گیگابایت و از نوع SSD است. در کنار این کامپیوتر قدرتمند، اپل یک مانیتور جدید با رزولوشن ۶K هم معرفی کرد که در تصویر بالا می‌توانید آن را ببینید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.