اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

June 5, 2019
12:35 چهارشنبه، 15ام خردادماه 1398
کد خبر: 100013

مایکروسافت چگونه ارتباط خود با هواوی را حفظ خواهد کرد؟

 
باشگاه خبرنگاران: تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی با وجود قوانین سخت گیرانه تجارت با شرکت هوآوی همچنان روابط خود با این شرکت چینی را حفظ کرده‌اند.
برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری آمریکایی مانند مایکروسافت علی رغم هشدار دولت تیالات متحده آمریکا مبنی بر حذر کردن از هرگونه ارتباط با شرکت هوآوی اما هم چنان روابط خود با این شرکت را ادامه می‌دهند.
 
در دو هفته گذشته و پس از دستور دولت آمریکا برای ممنوع کردن هرگونه ارتباط تجاری با شرکت هوآوی، این شرکت تقریبا تمامی شرکای آمریکایی خود را از دست داد و به همین جهت هوآوی در وضعیت خطرناکی قرار گرفته است. از جمله مهمترین شرکت‌هایی که در روزهای اخیر هوآوی را تحریم کردند، می‌توان شرکت‌های Corning، Google و ARM نام برد.
 
در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا و چین، شرکت مایکروسافت هنوز تصمیم قاطعی برای شکل و نوع ارتباط خود با هوآوی اتخاذ نکرده است. هر چند مایکروسافت نام و پشتیبانی‌های فنی تعدادی از لپ‌تاپ‌های هوآوی را از سایت رسمی خود حذف کرده ولی هنوز ارتباط خود با این شرکت چینی را به طور کامل قطع نکرده است. به نظر می‌رسد مدیران مایکروسافت به دلیل منافع زیاد این شرکت در همکاری با هوآوی علاقه زیادی به لغو قرار دادهای خود با هوآوی ندارند.
 
مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری هوآوی است و صدور تمامی مجوزهای نصب، حفظ و پشتیبانی سیستم عامل ویندوز روی لپ‌تاپ‌های هوآوی از سوی این شرکت صورت می‌گیرد. این حجم از ارتباط کاری بین هوآوی و مایکروسافت میلیون‌ها دلار سود را نصیب هر دو شرکت می‌کند به همین دلیل قطع ارتباط نه تنها شرکت هوآوی بلکه مایکروسافت را نیز متحمل ضرر هزینه مالی می‌کند. علاوه بر آسیب‌های مالی، بر طبق قوانین بین المللی مایکروسافت نمی‌تواند به صورت یک طرفه و بدون توافق هوآوی تمامی قرار دادهای خود با شرکت چینی را لغو کند.
 
کارشناسان فناوری در مورد سرانجام ارتباط هوآوی و مایکروسافت نظراتی متفاوت دارند ولی آنچه بیشتر آن‌ها بر سر آن توافق دارند تسلیم مایکروسافت در برابر خواست‌های غیر منطقی و ظالمانه دولت آمریکا است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.