امنیت

فناوری اطلاعات

June 5, 2019
12:50 چهارشنبه، 15ام خردادماه 1398
کد خبر: 100023

۷۲ درصد سازمان‌های جهان قربانی جرایم مالی

مرکز تحقیقاتی Refinitiv روز گذشته دومین گزارش سالانه خود با محوریت جرایم مالی سایبری را منتشر کرد. بر اساس این گزارش مشخص شد سه‌چهارم سازمان‌ها یا به عبارت دقیق‌تر ۷۲ درصد آنها به واسطه داده‌ها و فناوری‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهند، طی ۱۲ ماه گذشته قربانی جرایم مالی شده‌اند. این جرایم در شرایطی صورت گرفته است که مشتریان جدید، تامین کنندگان و شرکا محیطی را برای گسترش تخلفات مذکور فراهم کرده‌اند.
 
72% of global companies fall prey to financial crime, report finds
 
این طور که بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، در منطقه خاورمیانه ۷۳ درصد سازمان‌ها از قبیل تخلفات آگاهی دارند و این در حالی است که برای کسب و کارهای فعال در عربستان سعودی این رقم ۸۵ درصد گزارش شده است. مرکز Refinitiv در گزارش سال ۲۰۱۸ خود اعلام کرده بود سازمان‌های جهانی به واسطه هدف قرار گرفتن در عرصه جرایم مالی بیش از ۱٫۴۵ تریلیون دلار را از دست داده‌اند.
 
گزارش سال جاری نشان داد میزان ضرر مالی سازمان‌ها به واسطه جرایم مالی سایبری بیش از سال گذشته بوده است. در عرصه جهانی ۵۱ درصد روابط خارجی سازمان‌ها بررسی‌های اولیه رسمی در مرحله مقدماتی را شامل نمی‌شوند و این وضعیت با شرایط حاکم بر خاورمیانه به صورت مشابه گزارش شده است.
 
در گزارش جدید گفته شد به طور متوسط ۴ درصد گردش مالی جهانی به بررسی مشتریان و شرکت‌های واسطه اختصاص میابد و این رقم برای امارات متحده عربی ۵ درصد گردش مالی کشور مذکور برآورد شده است.
 
منبع: itp
ترجمه: همکاران سیستم
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.