اپراتورها

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 10, 2019
14:21 دوشنبه، 20ام خردادماه 1398
کد خبر: 100135

صدری رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران شد

جلسه اول کمیسیون «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» امروز (۲۰ خرداد) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار و مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با رای اعضا به عنوان رییس کمیسیون انتخاب شد.
به گزارش پیوست، در این جلسه همچنین با رای اعضا فرزین فردیس به عنوان نایب رئیس اول و شهاب جوانمردی، نایب رئیس دوم انتخاب شدند.
افشین کلاهی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درتوضیح جزئیات جلسه اول این کمیسیون به پیوست گفت: «در این جلسه اعضا در مورد موضوعات مختلف درحوزه فناوری و اطلاعات صحبت کردند و همه اتفاق نظر داشتند تا این کمیسیون براساس نام خود در عرصه فناوری اطلاعات تحولاتی ایجاد کند و به جای اینکه وقت خود را صرف روزمرگی‌ها کنند و گرفتار موضوعات جاری حوزه فاوا شوند، گامی در جهت نوآوری در اقتصاد بردارند.»
 
کلاهی در پاسخ به سوالی که کمیسیون چگونه می‌تواند نوآوری و تحولی در اقتصاد ایجاد کند، بیان کرد: «در یک جلسه تمام موضوعات بررسی نمی‌شود. اما قرار است در جلسات بعد موضوعات و چارچوب‌ها در این حوزه تعیین شود و کار کارشناسی روی آن‌ها صورت گیرد.»
او ادامه داد: «به نظر می‌آید این کمیسیون باید روی زیرساخت‌های قانونی کار کند.مشکلات و موانع قانونی در این حوزه را رفع و قوانین اضافی را حذف کند و تعامل بهتری با دولت برقرار کنیم. البته همه این موضوعات باید در جلسات آتی بررسی شوند.»
به گفته کلاهی تلاش کمیسیون این است تا به زیرساخت‌های این حوزه بپردازد و فضا را برای رفتن به سوی اقتصاد نوآور مساعد کند. او همچنین تاکید کرد: «هفته آینده برنامه دوساله کمیسیون تدوین می‌شود.»
اواخر اردیبهشت ماه کمیسیون «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» در اتاق بازرگانی تهران برای حمایت از کسب‌وکارهای استارت‌آپی و دانش بنیان تشکیل شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.