تلفن همراه

گوشی

June 11, 2019
17:17 سه شنبه، 21ام خردادماه 1398
کد خبر: 100193

نام گوشی‌های نوکیا دستخوش تغییر می‌شود

به نظر می‌رسد که نحوه نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند برند نوکیا از این پس دستخوش تغییرات جدیدی خواهد شد.
 
شرکت اچ ام دی گلوبال، پس از آنکه حق فروش محصولات نوکیا را خریداری کرد، تغییر و تحولات جدیدی را در خط تولید و نحوه فروش آن در بازارهای جهانی ایجاد کرد و در نهایت موجب شد آمار فروش این شرکت تقریباً ورشکسته فنلاندی باری دیگر به میزان قابل قبولی بازگردد و از خطر فروپاشی و ورشکستگی کامل رها شود.
 
بسیاری از کاربران و کارشناسان به صورت متفق‌القول بر این باورند که نامگذاری گوشی‌های هوشمند و پرچم‌داران توسعه داده شده توسط شرکت نوکیا گیج کننده است و این شرکت باید فکری به حال این مساله کند چراکه به عقیده آنها، رده بندی و مدل‌های جدید و قدیم گوشی‌های این برند به سادگی از راه نامگذاری آن معلوم و مشخص نخواهد شد.
 
حالا HMD Global اعلام کرده است که احتمالاً روند نامگذاری جدیدی را بر روی خط تولید گوشی‌های نوکیا اعمال خواهد کرد و احتمالاً از این پس نسخه‌های بزرگ‌تر از مدل‌های اصلی، پسوند پلاس ( Plus) خواهند گرفت و مدل‌های جدیدتر نیز به ترتیب اعداد و ارقام نامگذاری و شماره گذاری خواهند شد.
 
بر اساس گزارش وب سایت the verge، به طور کلی می‌توان گفت که موفقیت بازگشته و احیا شده نوکیا در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی مرهون تلاش‌های شرکت اچ دی ام است که توانست این شرکت را از خطر ورشکستگی و از دست دادن بازار خود در جهان به خوبی برهاند. در مجموع، میزان فروش سالانه نوکیا در سال ۲۰۱۷ به خرده‌فروشان، حدود ۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بوده است که البته هنوز آمار دقیقی در دسترس نیست که معلوم شود چه تعداد از این دستگاه‌های به فروش رفته، توسط خریداران واقعی و کاربران خریداری شده‌اند.
 
برند نوکیا در سال‌هایی که گوشی‌های هوشمند هنوز چندان محبوب و پرطرفدار نبودند، بزرگترین و محبوب‌ترین سازنده گوشی‌های همراه در جهان محسوب می‌شد و کاربران بسیاری نیز در جهان از محصولات و گوشی‌های با کیفیت و پردوام آن خشنودی و رضایت کافی را داشتند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.